Handig topic. Mijn meisje zit nog op de 500 dus denk ik nog niet nodig maar zal alvast wat in huis halen.
Weet iemand of je vitamine D door de yogurt mag doen en dan geven? Of is de werking dan minder? Hoe geven jullie de vitamine D altijd?
Ik denk dat het wel mag, ik doe het namelijk ook door de flesvoeding en op de verpakking van de dagravit staat dat het door het eten gegeven mag worden!
Als je kind twee keer een kwartier per dag buiten komt, dan hoef je helemaal geen vit. D bij te geven, dus ook niet bij bv. Ik kom minimaal een uur per dag buiten met dit weer en geef dan niet.
ik was gister nog bij het cb, en daar hadden we het nog over mij dat ik thuis zit.. en dus geregeld met mijn zoon naar buiten heen ga, en daarna over vit D omdat hij teweinig melk krijgt..!!! ze zei dat ik hier mee door moest gaan hoor, heeft niets gezegt over dat ik het dan dus niet moest gebruiken.
Mijn cb-arts zei juist dat ik het niet hoefde te geven als ik minimaal 2x per dag een kwartier buiten kom met mijn zoontje. Het wordt aangemaakt door daglicht. Veel melk of weinig melk maakt niet uit; het zit gewoon niet in borstvoeding, aan kunstvoeding wordt het toegevoegd.
Ik ben gisteren naar het CB geweest en daar zeggen ze dat als je minder dan 500cc opvolgmelk per dag geeft je 5 druppels vitamine D moet geven. Ik heb ook gevraagd hoeveel opvolgmelk ze minimaal per dag tot 1 jaar binnen moeten krijgen. Het mooiste was 500cc per dag. Maar 400cc per dag verdeeld over 2 of 3 flessen inclusief 100gram yoghurt was ook goed en genoeg. Veel liefs Nataly
Ik zou het er ook niet op gokken, zeker niet in zo'n regenachtig en bewolkt land als Nederland waarbij je kind ook meestal goed is ingepakt...
Ik weet niet waar jij woont, maar het is hier al weken prachtig weer! En bewolking maakt trouwens niet uit, het gaat om DAGlicht, niet om direct zonlicht. Bovendien zijn onbedekte handen en gezicht voldoende om de vit. D uit daglicht te absorberen in de huid!
vit.d word wel degelijk aangemaakt door daglicht... dat is een feit. maar ook hier heeft het cb gezegt gewoon de druppels te geven. en dus niet te laten omdat we al zoveel buiten komen,
ja dan zal ze dat wel bedoelen.. ik geef ze gewoon dagelijks vindt het geen moeite en slecht is het niet he!!!