Gezocht: forum voor ouders overleden kind

Discussie in 'De lounge' gestart door RoxannaG, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Twee weken geleden is mijn veel te jonge broertje overleden bij een noodlottig ongeval. Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een forum waarop zij in contact kan komen met andere ouders die kinderen zijn verloren. Ik stuit alleen maar op meetings en praatgroepen en ik zoek dus echt iets wat ze anoniem kan doen en vanuit huis. Heeft iemand een tip voor mij?

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wow, wat heftig. Gecondoleerd met het verlies van jouw broertje. Wat ontzettend verdrietig dat jullie hem moeten missen. Helaas heb ik geen antwoord op jouw vraag, maar ik wilde jouw berichtje ook niet zomaar wegklikken zonder te reageren. Hier op het forum is ook wel een hoekje voor ouders van overleden kinderen t/m 18 jaar. Maar ik neem aan dat dat niet helemaal is wat je zoekt voor jouw moeder? Veel sterkte voor jullie allebei.

Deze bedoel ik:

http://www.zwangerschapspagina.nl/forums/vlinder-kinderen/

RoxannaG vindt dit leuk.
  3. RoxannaG

Hmm, nee dit is het niet echt. Mijn broertje was 22.

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik weet niet of je de site al bekeken had van OOK ouders van een overleden kind. Zij hebben ook een forum gedeelte, misschien heeft ze daar iets aan. Je bent natuurlijk niet verplicht om naar meetings etc te gaan, rouwverwerking doet ieder op zijn eigen manier.

Heel veel sterkte voor jou en je familie

RoxannaG vindt dit leuk.
  5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat vreselijk verdrietig :( je zou eens kunnen kijken bij stichting lieve engeltjes, daar hebben ze verschillende praatgroepen die dmv e-mail contact met elkaar hebben. Ik weet niet helemaal zeker of ze ook een groep hebben voor ouders van overleden volwassen kinderen, maar je zou eens een kijkje kunnen nemen.

Sterkte!

RoxannaG vindt dit leuk.
  6. RoxannaG

Ja, OOK had ik al gevonden, maar niet dat ze ook een forumgedeelte hebben. Zal eens wat beter kijken :)

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    RoxannaG vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.357
    28.598
    113
    Gecondoleerd. Heel veel sterkte!

RoxannaG vindt dit leuk.
  9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    OOK heeft helaas niet zo’n boeiend forum, er zijn maar weinig topics en weinig reacties.

Ik moet zeggen dat ik hier ook tegenaan liep toen mijn dochter overleed, er is gewoon niet zo veel qua fora ed. Als je iets gevonden hebt hoor ik het graag!

RoxannaG vindt dit leuk.
  10. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Zie dat de lieve-engeltjes al eerder is aangeraden. Deze wilde ik ook aanraden. Hier hebben leden onderling contact via de mail. Volgens mij zijn hier wel mail lijsten voor bijv ouders die een ouder kind verloren hebben.
    Het fijne vond ik hieraan dat je eerst een x periode mee kan lezen om te kijken of het je wat lijkt. En daarnaast je kent niemand persoonlijk, maar vind wel veel herkenning in emoties.

Hommeltje en RoxannaG vinden dit leuk.
  11. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.206
    1.058
    113
    Vrouw
    Geen tips maar veel sterkte voor jullie allemaal.

RoxannaG vindt dit leuk.
  12. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb geen tips maar ik wil jou en je familie wel heel veel sterkte wensen

RoxannaG vindt dit leuk.
  13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Geen tips maar ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen.

RoxannaG vindt dit leuk.
  14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Je hebt ook facebook groepen voor ouders die hun kind hebben verloren. Vaak zijn die besloten dus niet iedereen leest mee met je verdriet.
    Eén van de grootste heeft bijna 3000 leden dus lotgenoten zullen daar denk ik zeker te vinden zijn.

Sterkte, jij ook met jullie verlies!

RoxannaG vindt dit leuk.
  15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gecondoleerd met het verlies van je broer. Ik kan je helaas niet aan een forum helpen want hoewel ik hetzelfde heb meegemaakt als jij zijn mijn ouders niet zo van dingen als Facebook en forums. Zij zijn een keer naar een bijeenkomst van lotgenoten geweest en hebben daar fijne kennissen aan overgehouden. Ik wilde echter ook niet verder gaan zonder iets te schrijven.
    Mijn broer overleed ook ten gevolge van een auto-ongeluk. Hij was toen 25. Ik wil jou en je ouders (en evt andere broers/zussen) heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd en de tijd die nog gaat komen. Het is zo ontzettend oneerlijk! Als je er behoefte aan hebt mag je me een pb sturen. Dikke knuffel.

RoxannaG vindt dit leuk.
  16. RoxannaG

Ach mijn hemel, wat verschrikkelijk ook voor jullie :(

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Och wat verdrietig.. gecondoleerd en heel veel sterkte..

18. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik wil jou en jouw familie heel veel sterkte wensen de komende tijd. Ik kan je ook niet helpen aan forums ed. maar wilde niet zomaar alleen lezen.
    Mijn broertje is bijna 5 jaar geleden overleden bij een eenzijdig auto-ongeluk. Hij was toen 23 jaar. Het gevoel van onmacht blijf je waarschijnlijk ook nog heel lang houden. Na bijna 5 jaar wordt het beter maar het blijft ontzettend oneerlijk.

Ook mag je mij pb-en als je daar behoefte aan hebt.

Groetjes..

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik weet geen forum, maar wil jullie wel even sterkte wensen!

RoxannaG vindt dit leuk.
  20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat onwijs verdrietig zeg! Gecondoleerd met dit verlies en heel veel sterkte.
    Ruim een week geleden is er hier ook een jongen van 22 omgekomen bij een ongeval, van het weekend een jongetje van 7 en kort geleden ook al veel jonge mensen. Heel heftig allemaal. Nogmaals heel veel sterkte, aan een speciaal forum kan ik je helaas niet helpen. Wellicht idd op facebook speciale groepen?

RoxannaG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina