Flessen weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door Beau floor, 24 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter van 7 maanden weigert sinds woensdag ineens alle flessen, of doet erg moeilijk. Overstrekken, kreunen.
    Sochtends drinkt ze 150 cc en in de avond krijg ik dit er ook nog wel in.
    Ze heeft nog geen tandjes maar op haar tandvlees bovenin zitten twee dikke bobbels.
    Kan het zijn dat ze last heeft van doorkomende tandjes en dat het pijn doet met drinken.
    Als ik de melk met een spuitje geef is het wel goed maar dit duurt een eeuwigheid.
    Ben bang dat ze te weinig binnenkrijgt want het is al een lichtgewicht ( nu 7 kg)

Ze heeft het volgende schema:
    6.00 180 cc fv ( drinkt ze maar 150 van op)
    9.30 een stuk fruit
    12.30 boterham+water
    15.00 150 cc ( ik krijg er max 80 in)
    17.30 groentehapje + vlees/vis 150 gram
    18.00 yoghurt 100 cc
    20.00 fles 180 cc ( drinkt ze maar 150 van op)

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het kan heel goed door de doorkomende tandjes komen, dat zou dan vanzelf weer beter moeten gaan.
    Ze moeten geloof ik op deze leeftijd minimaal 500 ml melkproduct krijgen, met wat je noemt kom je daar wel ongeveer op (yoghurt telt ook mee). Ik maak uit jouw schema ook op dat ze andere dingen wel eet? Als je haar toch graag wat meer melk ziet nemen zou je van de middelste fles een bordje pap kunnen maken, misschien eet ze dan wat meer dan de 80cc die ze er nu van drinkt.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou die fles om 15u weglaten en bij de boterham wat melk geven, 90+3 bijv. En dan rond 15u een tussendoortje of nog wat fruit oid.

Op die manier werk je ook toe naar hetzelfde eetschema als jezelf. Kan me voorstellen dat ze om 15u niet veel trek heeft na een lunch.

Zl dronk rond die tijd ook nog maar weinig melk rond 400cc en dan nog wat yoghurt.

Tandjes kunnen idd een boosdoener zijn. Ik heb de melk ook wel eens met een dieper lepeltje gegeven ;) dan ging alles er wel in.

Deel Deze Pagina