Na ruim 11 maanden borstvoeding, komt het einde dan helaas in zicht. Arend drinkt meestal nog 1 keertje 's nachts, maar soms ook niet. Dus ik heb erg weinig melk. Ik laat het zo maar. Het was echt een hele mooie periode. De start was (zoals bij velen) moeizaam omdat ik te veel melk had, maar o wat hebben we samen genoten. Ik vind het dan ook jammer dat het bijna voorbij is, maar Arend is nu bijna 1 jaar en het is mooi geweest zo. Mocht er nog een broertje/zusje komen, ga ik er weer voor! En ik blijf natuurlijk dit forum lezen! Hier heb ik echt veel steun aan gehad. Bedankt allemaal!
Wat een prestatie... top! Maar wat heerlijk dat Arend zelf heeft mogen aangeven hoe lang hij bij mama mag drinken.
Je hebt het prima gedaan, en je kan terug kijken op een prachtige tijd. Dat is heel veel waard. Je hebt Arend een fantastische start meegegeven, de rest is aan hem.
Fijn dat je er zulke mooie herinneringen aan hebt . Dit heb je hem toch maar meegegeven, goed hoor. En wie weet bij een eventueel tweede baby'tje weer.....
Jullie reacties doen me goed! Ja, goede herinneringen... gelukkig hebben we de foto's nog! Kempervennen mei 2008
Even off-topic: wij waren begin juni in Kempervennen. Had grappig geweest mochten we elkaar ontmoet hebben. Niet dat ik je zou herkennen hoor... On-topic: geweldig dat je zo lang hebt gevoed. Echt top!
Goed gedaan joh! Is heel wat waard! Lijkt me best lastig om afscheid van te nemen, maar het is wel een mooie tijd.
Nou, ik was een beetje voorbarig blijkt. Arend blijft nog steeds 's nachts wakker worden en drinkt dan een beetje melk bij me. Misschien omdat we op vakantie waren, misschien blijft hij het thuis ook nog doen. Als hij tot 23 juli doorgaat, maken we het eerste jaar vol!
Dat is fijn zeg! Dus bijna het jaar vol.... (Even een off-topicvraagje, wanneer ging hij minder enthousiast drinken bij je? Is dat geleidelijk gegaan of in een redelijk korte tijd?)
Dat ging best snel. De precieze leeftijd staat wel in zijn babyboek, maar dat heb ik hier niet bij de hand. Het is begonnen zo rond de 7 maanden. Toen vond Arend de omgeving veel interessanter dan melk drinken. Hij wou daarom niet meer 's middags drinken. Ik heb het wel 1000 x geprobeerd, maar het ging niet meer van harte. 's Morgens, 's avonds en 's nachts heeft dronk hij nog wel. De ochtendvoeding ging er daarna af. De laatste twee maanden drinkt Arend alleen nog maar 's avonds laat en 's nachts bij me. Hij vindt een beschuit en een beker pap veel lekkerder als ontbijt!
Super dat je zo lang je kindje lekker aan de borst hebt (bijna gehad). Kan me je weemoedigheid helemaal voorstellen. Mijn zoontje is ook al aan het afbouwen. Aan de ene kant fijn dat hij het zelf aangeeft en regelt, maar aan de andere kant gaat het allemaal zo snel. Top gedaan in ieder geval!
Ik hoor vaak dat kinderen rond de 8 maanden zelf gaan afbouwen.... was even benieuwd. Hier merk ik er anders niets van, hij drinkt nog even vaak als met 6 maanden (5 a 6 keer, korte slok na de middagslaap niet meegerekend).
Gefeliciteerd, meid, zowel met de eerste verjaardag van jullie kleine uk, maar ook met het jaar bv! Proficiat!
Oeps, 1 dagje te laat, maar daarom niet minder gemeend: gefeliciteerd met beide mijlpalen! Leuk feestje gehad en de taart weg kunnen spoelen met mamamelk?