wie heeft er tips voor mij! Sven wil sinds een weekje niet meer gaan slapen, het is echt een groot drama. Zo gauw je hem in bed wil leggen begint hij te krijsen. Overdag slaapt hij nu bijna niet meer, terwijl hij hiervoor vaak nog twee keer sliep. 's nachts slaapt hij gelukkig wel(even afkloppen) maar eer hij 's avonds in slaapt valt zijn we weer een hele tijd verder. WE zitten ook echt te twijfelen wat het kan zijn: zou hij ergens bang voor zijn? of wil hij op deze manier aandacht krijgen van ons? als we hem op bed leggen overdag is hij wel echt moe. Vanochtend ging hij beneden op de vloer liggen, hoezo moe? maar eenmaal in bed begon het weer van voren af aan. Ik vind het zo zielig voor hem, en ook een beetje voor ons want het vreet energie. wat hebben we al geprobeerd: - een nachtlampje - bedje op een andere plek - een dekentje over zijn slaapzak voor extra veiligheid - troosten - juist niet troosten en laten liggen alle tips en jullie ervaringen zijn welkom! we zitten hier even met onze handen in het haar
Tips heb ik niet voor je, maar ervaring wel helaas. Mijn kleine meid heeft sinds augustus zo'n 14 keer overdag een slaapje gedaan in bed. Heel soms aan de borst een klein slaapje overdag, maar zodra ik haar neer wil leggen wordt ze in paniek wakker. 's Avonds gaat het meestal wel goed. Ze is rond 7.00 uur wakker en gaat tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed. Een lange dag dus voor haar. Heb volgens mij ook alles al geprobeerd afgelopen maanden, helaas zonder resultaat. Ik probeer haar nu overdag niet eens meer op bed te leggen, het is dan toch alleen maar gillen en huilen. Als ze vraagt om naar bed te gaan breng ik haar, maar dan wil ze vaak nog niet als we eenmaal boven zijn. Ik heb zelf het idee dat ze gewoon niet alleen wil zijn. Het is hier ook vrij plotseling gekomen dat ze niet meer wilde slapen overdag, begon rond dezelfde leeftijd als bij jou terwijl ze eerst ook soms nog 2 keer sliep overdag. Zou graag willen zeggen dat het een fase is, maar bij ons lijkt dat toch niet zo te zijn. Succes ermee hoor!
Hier ook een kindje wat 's avonds moeilijk in slaap komt, vaak geef ik hem dan nog een fles melk of pap zodat hij lekker vol zit en vaak wil dat wel helpen, echter nu is het weer vanwege doorkomende kiezen dat hij zo slecht slaapt..