tandjes of oorontsteking?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wonderteam, Dec 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje is al ruim een week een beetje uit zijn doen ,wat humeurig. Sinds zondag kreeg hij ook koorts 39 graden en spuitluiers. Sinds gisteravond is de koorts weg. Maar hij blijft maar naar zijn oortje grijpen. Net zat ik me te bedenken dat hij al langer naar zijn oortje grijpt. Hij had tijdens de koorts gewoon eetlust en zin in drinken. sinds vandaag wil hij amper eten en drinken. Ik vraag me echt af zouden het nou tandjes zijn? Hij heeft al 2 tanden en daar heeft hij nooit last van gehad. En er schijnt bij tandjes geen koorts voor te komen. Of heeft hij misschien oorontseking?

Lastig soms hoor :oops:

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    koorts bij tandjes kan wel. Hier tenminste wel.

Hier verschilt het ook echt per tand/kies wat de reactie is. Soms alleen wat kwijl, soms echt koorts tot 39 en pijn. Soms wel eten en drinken, soms eten+drinken weigeren.

En bij C zijn oorontsteking 2 weken geleden at hij ook normaal, en vooral veel drinken. Met koorts tot 39,8, dat begon 's ochtends met 38 en liep in de dag op.

Ze hebben tijdens tandjes krijgen vaak meer kans op een keel/oorsteking. Misschien kun je nog met de huisarts bellen, dat hij het voor de kerstdagen begint nog even nakijkt?

3. wonderteam

bedankt voor je antwoord. Ik had idd al een idee om de dokter maar voor de zekerheid te bellen. Nu nog door de lijn heen komen :)

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het idd even laten nakijken... Louise is ook een paar weken zo geweest, maar dan zonder de koorts en zonder grijpen naar haar oortje maar bleek een fikse oorontsteking te hebben en daar kwamen we achter doordat ze een loopoor had...

Beterschap voor Mason!

5. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    beter ff naar laten kijken
    net zo als manuela was dat hier ook zo

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    tandjes en oren gaan vaak samen, als het een gevoelige plek is dus hier hebben we al aardig wat kuren gehad... je ziet het eigenlijk altijd te laat maar kan wel slechthorendheid veroorzaken dus toch goed opletten!

7. Iris was twee weken geleden ook ziek
    eerst steeds hoge koorts en toen was er dus een kiesje door gekomen
    maar daarna bleef ze gewoon ziek en op ten duur trok je echt zoat haar oortje er af ...
    Ik met hara naar de huis artsen post had ze dubbele ooronsteking

ik zal zeker even bellen

8. wonderteam

Dankje :D Hoe kan een loopoor eigenlijk zit er dan een gaatje in het trommelvlies ofzo?

9. wonderteam

Oja vergeet helemaal te antwoorden :oops:

Ik ging vanmiddag om 14.00 nog eens voelen en wat voelde ik inees bovenin een heel mini puntje wat er vanmorgen nog niet zat. Ik heb voor de zekerheid nog wel even de huisarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Als hij in de loop van de dag weer koorts kreeg of helemaal niks meer wou drinken moest ik direct komen en dat geld ook voor morgen. Vanavond heeft hij weer gewoon gegeten en hij is lekker om 19.00 naar bed gegaan. heeft ook geen koorts gekregen en niet naar zijn oortje gegrepen. Denk nu dat het dan idd van het tandje was ,maar hou het nog wel even goed in de gaten.

Allen bedankt voor jullie antwoorden :D

10. Momae

Momae Actief lid

Sep 26, 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Mijn huisarts gaf een tijdje geleden aan dat om zelf een oorontsteking te ontdekken je heel licht aan het oortje kan trekken van je kindje. Heel licht aan de schelp dacht ik. Ik vind het alleen niet zo heel prettig klinken om zelf aan het oor van mijn zoontje te trekken, maar de huisarts zei dat dat een manier was hoe moeders vroeger wisten of hun kind een oorontsteking had.
    Bij een oorontsteking beginnen ze meteen bij een aanraking of heel licht 'trekken' aan het oor al te huilen of gillen. Door de spanning op het trommelvlies doet beweging heel erg pijn.

Ik weet zelf ook niet of ik het ooit ga gebruiken of gewoon naar de dokter ga als ik twijfel :)

11. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Krijgen jullie allemaal antibiotica voor jullie kleintjes bij een oorontsteking? Mijn huisarts geeft in principe niets. Ik moet het eerst een dag of vier aankijken, en paracetamol geven. De laatste keer dat ze oorontsteling had is het inderdaad ook vanzelf overgegaan.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    dat had ik ook gedaan maar youame gaf geen kik toch had ze oorontsteking

13. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Alyna had de vorige keer dat ze een tandje kreeg ook een oorontsteking, geen koorts ofzo en ze greep nog niet eens echt naar d'r oor, maar heeeeeel veel huilen...dus toch maar eens langs de ka gegaan en ja hoor, dubbele oorontsteking.

Ze had trouwens wel antibiotica gehad in de vorm van een siroop,maar die spuugde ze terug, samen met haar eten.Toen heeft de ka nog even gekeken en heeft ze druppeltjes gehad.
    Gelukkig ging het snel beter. :)

Veel beterschap voor Mason!

14. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    hoer ook al een tijdje klachten, maar ook precies tijdens vervelende leeftijdgebeuren, durf het geen sprongetje te noemen...

greep niet naar zijn oor,had koorts, spuitluiers, humeurig etc ha dacht buikgriep, beetje vreemd was dat beeb wel heel goesd dronk voor buikgriep, gisteren knalde zijn trommelvlies, de pus spoot eruit....
    alle klachten in 1 keer weg, beeb weer helemaal blij!

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad...dat is de manier van de natuur om de druk eraf te halen. Het trommelvlies wordt geperforeerd waardoor de troep eruit kan en de druk weg is. Het gaatje hersteld zich daarna weer.

@PoezieQ; Louise greep dus ook niet naar haar oor en heeft nu antibiotica omdat het de 2e keer in korte tijd is dat ze een loopoor heeft. De eerste keer kregen wij ook niks ervoor.

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    same here je moet echt op kleine seintjes letten (rode wang, aan oortje zitten of handje erbij houden, veel willen drinken (schijnt lekker voor het oortje te zijn op dat moment) zijn heel veel kleine dingen bij elkaar, onze zoon ben ik nu al 9 maanden aan het sprayen (af en aan) om zo oorontstekingen te voorkomen, heeft ie al vanaf zijn geboorte (ook speciale gehoortesten gehad omdat er vocht achter zijn oor zat) ook al flink wat kuurtjes hier gehad maar nog nooit een loopoor dan ben je echt veel te laat en is superslecht dus probeer op die hele kleine seintjes te letten en liever een keer teveel naar de huisarts als te weinig denk ik dan..

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Tja maar wat nou als je kindje die seintjes helemaal niet geeft... Ik had het ook liever eerder ontdekt maar zo werkt het niet.

18. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hmm..Toen mijn dochtertje oorontsteking had kwam er ook een vreemd luchtje uit haar oren. Verder greep zij niet naar haar oren. Bij elk kindje natuurlijk verschillend. Ik zou voor de zekerheid even naar de ha gaan want het is echt heel vervelend voor die kleintjes om een oorontsteking te hebben!

19. Momae

Momae Actief lid

Sep 26, 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik heb het oordeel ook aan de huisarts overgelaten hoor. Hij was wel erg aan het jammeren en greep constant naar zijn oortjes. Maar ik kwam op dat moment voor spugen door verkoudheid.

20. wonderteam

Hoi :D

Nou bedankt voor alle tips :D Mason inmiddels weer helemaal de oude , heeft niet meer naar oortjes gegrepen ,geen koorts meer en is weer helemaal vrolijk als voorheen en drinkt en eet normaal :D Hopelijk komt er ook in de toekomst geen oorontsteking.

Share This Page