stinkend oortje?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muurbloempje, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Ik kwam net mijn mijn zoon uit zijn badje en ik dacht wat ruik ik nou....blijkt het 1 oortje te zijn wat best wel stinkt....
    Is dit een aanwijzing voor oorontstekening? Hij is verder zeer goed te spreken, speelt, lacht en drinkt prima!

Kan iemand mij verder helpen, nu wat te doen?

Gr van mij

2. randi

randi Niet meer actief

en stinkend oortje wijst meestal wel op een ontsteking maar het één kind gaat er sneller pijn en koorts op maken dan het ander kind. tia had bv ook een ooronsteking en wij kwamen daarachter door we naar de dokter gingen omdat ze zo hoeste, zij had der dus blijkbaar wel geen last van. k zou het de komende dagen in't oog houden in elk geval

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen het oor van mijn zoontje stonk, had hij middenoorontsteking.
    Niet gevaarlijk, wel lastig en vervelend voor mijn zoontje.
    Ik zou het dus even in de gaten houden.

4. Muurbloempje

had hij er veel last van en wat heb je er aan gedaan?

5. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Van het weekend had mijn zoontje ook een stinkend oortje. Ik heb toen de HAP gebeld en volgens de assistente was het inderdaad een middenoorontsteking. Hij was ook heel vrolijk, maar greep wel af en toe naar z'n oortje. Van binnen zag z'n oortje er ook een beetje vies uit. Ze zei dat het ergste al is geweest en dat we de boel nu open moeten houden door regelematig zoutoplossing te genruiken voor z'n neusje. Blijkbaar heeft mijn zoontje er ook niet echt veel last van gehad. Ze zei ook nog dat wanneer het oortje meer dan 14 dagen ruikt, je dan naar de dokter moet.

6. Muurbloempje

oke maar hij had ook geen koorts? en je moest alleen de zoutoplossing gebruiken meer niet?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft nu inmiddels 2 fikse middenoorontstekingen achter de rug en daar kwamen we pas achter doordat ze een loopoor kreeg. Daarvoor gaf ze geen signalen zoals koorts, trekken aan het oortje etc.

Dat stinken van het oortje komt waarschijnlijk door een (beginnend) loopoor.

Inderdaad regelmatig neusspray gebruiken, in de gaten houden of hij koorts krijgt en genoeg drinkt. Als je denkt dat hij niet helemaal zichzelf is, gewoon naar de ha gaan maar een loopoor kan (volgens mijn ha) 1 - 3 weken duren.

Mijn ha geeft trouwens niet zo snel iets ervoor. Tegen de pijn kun je natuurlijk altijd een paracetamol geven. Afgelopen week hebben wij pas een antibioticakuur gekregen en dat vind ik op zich wel goed hoor, het is toch best een heftig medicijn voor zo'n klein lijfje.

8. Muurbloempje

Hij moet morgen ook zijn vaccinatie....kan dit ook kwaad?

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik zou het wel even aankaarten bij het cb... als een kindje al niet lekker is, is het vaak niet verstandig een vaccinatie te geven. Maar ik ben geen arts dus kan het moeilijk inschatten.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier ook gehad, ook alleen het advies neusspray te gebruiken en in de gaten te houden of hij niet koortsig werd. Gelukkig maar, want hij had al antibiotica tegen spruw en penicilline tegen krentenbaard, vond het ook wel genoeg.

Ik zou niet de inentingen doen denk ik, maar dat zou ik idd gewoon even overleggen op het cb.

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hier ook wel eens een stinkend oortje gehad maar het was geen oorontsteking toen de arts keek! Dus het kan ook wel eens een 'gewoon' loopoortje zijn of dat het oortje wat reageert op water dat er in is gekomen.

12. Muurbloempje

Nou bij het CB geweest hij heeft gewoon zijn prikje gehad...had geen koorts en verder was er volgens het CB niks aan de hand...vannacht stond het oortje ook niet meer en vanochtend ook niet meer....raar misschien toch combinatie van water en misschien oorsmeer ofzo...

CB zei wel dat ik neusspray kon gebruiken voor 2 dagen ofzo...dan hield ik het wel open......

we zullen het zien...

13. Samama

Samama Niet meer actief

Het kan ook zijn dat je achter zijn oortje (dus tussen zijn oortje en zijn hoofd) een keertje niet goed hebt afgedroogd, dat gaat ook heel erg stinken.

14. Muurbloempje

dat klopt smetplekjes ...maar dat hij nu geen last van normaal wel en dat stinkt inderdaad net zo...

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ja kan voor de zekerheid ff zijn neusje druppelen met een zoutwateroplossing....
    (helpt tegen verkoudheid en oorpijn)

Deel Deze Pagina