wat drinken bij de boterhammetjes (9 maanden)

Discussie in 'Voeding' gestart door Anne1985, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Onze dochter is 9 maanden en sinds een paar weken eet ze brood. We begonnen met een halve boterham en gaven daar op advies van het cb 90 +3 bij. Inmiddels eet ze al met gemakt 2 boterhammen tussen de middag maar ze drinkt nog steeds 90+3. Iets anders (thee of sap) wil ze niet drinken bij haar brood, terwijl dat op andere tijdstippen geen probleem is.

Ik heb alleen het gevoel dat ze nu teveel krijgt met het flesje erbij. Wat geven jullie bij het eten?

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Dat kan toch nog wel? Als ze haar fles toch nog opdrinkt? Wat drinkt en eet ze de rest van de dag?
    Onze zoon van bijna een jaar eet met moeite 1 boterham op en daarom geef ik hem er nog 150cc opvolgmelk bij.... 's morgens drinkt hij een papfles en 's avonds ook nog een 220 cc fles voor het slapengaan en voor de rest alleen maar water. Diksap lust hij wel maar dat vind ik echt niets bij de boterham, al die suiker... Thee hoeft hij niet.

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft lange tijd water gedronken, iets anders wilde ze niet.
    Maar dan in een tuitbeker of rietjes beker.
    Nu drinkt ze meestal milk en fruit, mevrouw blieft geen gewone melk.
    Probeer het wel steeds maar ze trapt er nog niet in.

4. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik geef Senna 's middags bij haar boterham 90 cc rooibosthee en daarbij 30 cc nutrilon standaard. Thee alleen drinkt ze slecht en omdat ik merkte dat ze wel dorst had ben ik daar maar wat opvolgmelk bij gaan doen en nu drinkt ze het prima.
    Misschien een idee als je denkt dat ze te veel krijgt?

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Je zou ook aan jouw cb kunnen vragen of ze al gewone halvolle melk bij t eten mag. Bij ons op t cb zeiden ze dat nl toen ik er de vorige keer met Dewi was (ook 9 maanden).

Dat is dan wel drinken en zuivel..maar geen voeding meer!

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven kreeg toen ook gewone melk bij zijn boterhammetjes.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij gaven gewone melk bij de boterham.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    hier ook gewoon halfvolle melk.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik geef nog groeimelk bij zijn boterham. hij drinkt er ongeveer 100cc van.

als jullie halfvolle melk geven bij de boterham, hoeveel opvolgmelk drinken jullie kindjes nog op een dag? hier is het bij elkaar ongeveer 350cc. soms 400cc. als ik dat ook zou doen, denk ik dat ik al vit d moet gaan geven. ik merk wel dat die poedermelk er niet altijd meer van harte ingaat.

groetjes, Miranda

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik heb altijd begrepen dat baby's geen gewone melk mogen, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd onthouden ;)

Maandag moet ik naar het cb en zal ik het eens vragen, want de thee die ik gisteren wilde geven heeft weer alle hoeken van de kamer gezien. Ach.. ze weet gewoon wat ze wil, haha.

Bedankt in ieder geval voor de tips!

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    jawel hoor er zijn zelfs onderzoeken die aantonen dat het beter zou zijn om vanaf 4 mnd over te gaan op gewone melk om allergieën en dergelijke tegen te gaan, dus eigenlijk het tegenovergestelde van wat nu beweerd wordt, maar de tijd zal uit moeten wijzen hoe en wat en daarbij voor elk onderzoek dat er is die iets slechts beweerd is er altijd weer een tegenonderzoek die het tegenovergestelde beweerd en vice versa, zo zal het ook altijd wel blijven.

in ieder geval is het zeker de eerste paar maanden noodzakelijk om zuigelingenvoeding of borstvoeding te geven, maar vanaf het moment dat ze eigenlijk volledig bijvoeding krijgen, dus boterham en of pap, fruit en groente halen ze hun benodigde vitamines en mineralen voornamelijk uit het eten en kun je gewoon als dat nodig is of als je kindje anders te veel opvolgmelk krijgt over gaan op gewone melk ipv thee-limonade of wat dan ook.

12. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Toevallig afgelopen maandag bij ons CB over gewone melk gehad. Zij adviseren om vanaf 1 jaar halfvolle melk te gaan geven ipv opvolgmelk.
    Wel moet je dan vitamine D toevoegen..

Deel Deze Pagina