Hypo-allergene voeding vult niet genoeg...

Discussion in 'Flesvoeding' started by Mikki77, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon is nu 15 weken, en weegt ongeveer 6 kilo. Volgens de formule van het cb zou hij dus 150 x 6 = 900 cc voeding mogen, oftewel 180 cc per voeding (hij krijgt 5 flessen per dag). Maar hier heeft hij niet genoeg aan. Hij drinkt sinds een paar dagen 200 cc, dus hiermee zit hij al een aan liter per dag. Ik begreep laatst dat dat slecht is voor de nieren (??), maar ik wil hem natuurlijk ook niet gaan uithongeren. Hij krijgt hypo-allergene voeding, dus ik kan niet overstappen op voeding voor hongerige baby's of zo. Heeft iemand tips? Kan ik de voeding verdikken met rijstebloem, of is het dan niet hypo-allergeen meer?
    Of is het niet zo erg als hij aan 200 cc per voeding komt? (ik wil tot 6 maanden wachten met bijvoeden, dus dat zou betekenen dat hij dan nog ruim 2 maanden op 200 cc moet blijven...ik weet niet of hij dat volhoudt, want hij gaat natuurlijk steeds meer willen eten...).

Pfff wat een gedoe!

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Volgens mij is het maximum van de melk nr. 1 (dus niet de opvolgmelk die je na 6 mnd neemt) 1 liter per dag. Meer is slecht voor de niertjes.
    Ik zou niet in elke fles rijstebloem gaan doen, want dan wordt zijn ontlasting er niet prettiger op. Misschien kun je het CB ook even bellen, kijken wat zij zeggen. Heb zelf niet veel verstand van andere vullende middeltjes!!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Welk merk hypo-allergene voeding geef je?

Wij gaven eerst de voeding van Nutrilon en daarmee had onze meid ook altijd honger. Soms kwam ze alweer na 2 uurtjes en tussendoor was ze helemaal niet tevreden. Ik had inderdaad het idee dat die voeding niet genoeg verzadigt. We zijn overgestapt op de hypo-allergene voeding van Kruidvat (Extra Care) en dat ging veel beter. Er zaten meteen meer uren tussen de voedingen en tussendoor hadden we een blije meid!

4. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @jippie wij geven ook nutrilon hypo met nutriton er in bij ons maar kan dat echt zoveel per merk schelen? Aaron heeft ook sneller honger dan dat hij mag kortom heel wat rekken en goochelen om niet teveel te geven donderdag moet ik naar het cb dan vraag ik het daar ook eens misschien is dit voor ons ook de oplossing?

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Een tijd geleden zat ik met hetzelfde probleem: ik gebruikte HA voeding (Etos) maar zat ondanks de maximale hoeveelheid voeding ook te rekken... Vlgs de Nutricia advieslijn (niet alleen reclame!) kun je idd Nutriton gebruiken. Het dikt de voeding iets in, is eigenlijk tegen spugen, maar kan ook een wat verzadigder gevoel geven en kan met HA voeding gemengd worden!
    Uiteindelijk ben ik toch overgestapt op nutrilon forte voeding omdat vlgs het CB de HA voeding in ons geval niet echt noodzakelijk was...I-de-aal!
    Maar nu een aantal weken verder zit ik op 5x180/200 cc en worden de nachten weer veel korter en op de dag is het met name 's morgens aardig rekken en ik heb dus niet veel ophoogmogelijkheden meer. Van 200cc gaat mijn kleintje vaak spugen, dus geef ik hem meestal alleen voor de nacht en na de nacht.

Ik vroeg me af of ik al rijstebloem mag geven? Mijn zoontje is pas 11 weken...

Of Nutriton door de forte voeding??

Dus ik lees mee!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Druif, wij deden ook nutriton door de Forte.. Mijn zoontje dronk 6 flessen a 200cc Forte per dag. Met 6 schepjes nutriton weer netjes 5.

Hier hielp de nutriton dus ook prima tegen de verzadiging, en ik dacht dat dat bij HA ook mocht..

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Klinkt goed!!

Hielp die Nutriton ook voor het doorslapen ;) ??

Aangezien mijn zoontje spuugt bij 200cc is die Nutriton misschien wel een oplossing. Ik dacht dat in Forte voeding al iets als johannesbroodpitmeel oid zat, en dat t dan dubbel was?Nee dus?
    En hoeveel scheppen vd Nutriton gebruik je dan? En dan heb je wrs ook een andere speen nodig?
    En nog last van krampjes ed?

Dat je nutriton door de HA voeding kan doen weet ik zeker! Dat was mij ook geadviseerd door Nutricia zelf, alleen heb ik het uiteindelijk nooit gebruikt omdat ik ben overgestapt op nutrilon Forte.

8. claudia82

claudia82 Lid

Dec 10, 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Wij doen ook 1 a 2 schepjes nutriton er doorheen, en dat gaat echt heel erg goed..
    De melk wordt er ook gelijk wat dikker van en hij kan het nu makkelijk 4 uur volhouden tussen de flessen in..

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hoihoi,

Heel herkenbaar dit!

Mijn zoontje had op een gegeven moment ook niet genoeg aan de 5*180 (ook hypo + nutriton) en toen zijn we dus wel iets meer gaan geven (5*210). Volgens het CB kon dat ook gewoon. Ik zou het wel doen als ze ruim vier maanden zijn en niet heel veel eerder. Wat betreft de niertjes: gemiddelde niertjes kunnen een liter verwerken, maar als je kind groter en sterker is zijn die niertjes ook groter en sterker. Mijn zoontje moest eerst na elke fles huilen omdat het niet genoeg was, en toen we meer gaven was dat direct over. Hij sliep ook meteen beter.

Rijstebloem mag trouwens pas vanaf vier maanden. Dus dat zou ik niet eerder doen.

Gewoon proberen dus, en als het niet werkt, dan niet. Wat ook kan, is dat ie bij een paar flessen wel meer wil, en de rest niet.

Oja: nog even over die liter: je rekent alleen het water zonder voeding, dus 5*180 en niet 5*200 (hoeveelheid in de fles inclusief voeding). Als je zo rekent, krijg je dus 900 cc binnen en niet een liter...

Succes!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Druif, wij gebruikten 6 schepjes op een 180/6 fles. Bij minder was er nauwelijks effect. Ons mannetje kon daarmee van 22 tot 7 zonder fles..
    We gaven de 1e helft van de fles met een 2-speen, en de rest met een 3-standenspeen. Heb heel wat spenen geprobeerd, maar alleen deze combi werkte goed (niet te snel, niet te langzaam)

Lindangel, ik heb altijd "geleerd" dat je juist met aangemaakt voeding moet rekenen. Eigenlijk is het zo dat je max 30 schepjes mag geven. 30 schepjes is genoeg voor 1 liter aangemaakte voeding.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    mmm... Zo zie je maar: iedereen zegt wat anders. Ik heb het hier op het CB nog gevraagd en die zeiden dus 1 liter zonder schepjes. Bovendien hebben zij mij aangeraden om 5 * 210 met 2 keer pap en een fruithapje te geven. Als je in de boekjes kijkt zou dat niet mogen, maar ja, sindsdien is het gewoon een ander kind...

Share This Page