bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door talia, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    had nog een vraagje,

    als je borstvoeding geeft, wanneer mag je dan eigenlijk beginnen met bijvoeding geven?
    bedoel met fruitpapje enzo?
    en wanneer moet je beginnen met het aanleren van de nachten door te slapen?
    zit eigenlijk met zoveel vragen dat ik er eigenlijk niet op kom nu maar stel ze dan later wel weer.

    groetjes Talia :)
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    wat veel komt er dan in je op he.

    Wat bijvoeding betreft, je kan er al mee beginnen met vier maanden, dat staat ook op de potjes.
    Maar het consultatie bureau raad vaak aan vanaf een maand of zes.
    De reden daarvoor is dat je dan minder kans hebt op voedsel allergieën.

    Wat betreft doorslapen, sommige baby's moeten het leren en anderen beginnen er uit zichzelf mee.
    Wel mag een kind onder de zes maanden niet langer dan 8 tot 10 uur achtereen slapen.
    Wanneer het langer slaapt, dan daalt de bloedsuikerspiegel zo enorm dat dat kan leiden tot hersenbeschadigingen.
    Ik wist dit ook niet maar mijn dochter was met 7 weken dus zo'n langslaper, maar haar moesten we dus echt wakker maken voor een voeding 's nachts.

    Maar verder rol je daar vanzelf allemaal wel in......en bij vragen altijd roepen he ;)

    Groetjes
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik heb het geluk dat jasper vaak doorslaapt van 23.00-8.00 soms komt ie om half vier maar ja is gelukkig niet vaak.Van potjes voeding ben ik nog niet zo op de hoogte dus bedankt jolanda ;)

    groetjes bianca
     

Deel Deze Pagina