Moeizame ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door lieselot84, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo,

Mijn zoontje heeft moeite met zijn ontlasting. Hij zit veel te persen waardoor hij ook een rood gezicht krijgt. Er komt niet iedere keer ontlasting wanneer hij perst. Hij poept 1 a 2 keer per dag. Zijn poep ziet eruit als puree die niet genoeg gestampt is en waar nog extra melk bij moet om het smeuiiger te maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Niet het vla-achtige zoals het hoort te zijn volgens het CB.

Bij het CB hebben ze aangeraden om meer water in zijn flesje te doen waardoor de ontlasting dunner zal worden. Wij doen nu 10 a 20 cc meer water per flesje, hij drinkt al zijn flesjes leeg. Wij hebben niet het idee dat dit werkt. Hij krijgt voeding voor hongerige baby's en per fles 2 schepjes Nutriton.

Heeft u misschien nog andere tips om zijn ontlasting wat soepeler te maken? (Ik las ergens op ZP om er olie bij te doen. Ik vind dit raar klinken, maar is dat aan te raden? welke huishoudolie kan ik dan gebruiken? Bijv. 1 theelepel per dag?)

Alvast bedankt voor uw tijd!

Met vriendelijke groet,

Lieselot

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Lieselot,

Extra water is eigenlijk het enige wat werkt bij een moeizame ontlasting. Olie wordt direct door de darmen opgenomen en werkt niet tegen een moeizame ontlasting. Mogelijk zorgt de voeding voor hongerige kindjes voor een wat moeizamere ontlasting. Kindjes met gevoelige darmen kunnen daar last van hebben.

Groeten Eveline

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo Eveline,

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Spijtig dat er niets anders aan te doen is. Misschien dat ik 1x per dag iets meer water in het flesje doe dan dat ik nu al doe.

In ieder geval bedankt voor je advies!

Groeten,

Lieselot

Deel Deze Pagina