Nu is mij door de kraamhulp destijds verteld dat ik vit K en D, tijdens de borstvoeding moest geven en als ik over zou gaan op flesvoeding ik dit kon weglaten. Nu geef ik dus al een tijdje alleen maar fv en geen vitaminen meer, maar nu zie ik op het flesje van de vitamine D staan: geven t/m 3 jaar. Moet ik nu wel naast fv vitamine D geven of niet? Kan het bij mijn eerste niet meer zo herinneren.
Wanneer je kindje minimaal 300 ml flesvoeding binnen krijgt hoef je geen vitamine D bij te geven, later wanneer je overstapt op gewone koemelk weer wel..
Snap dan niet waarom er staat t/m 3 jaar, want gemiddeld gaan de beebjes met 6 mnd over op flesvoeding en in extreme gevallen mischien 2 jaar? Dus waarom staat er dan niet tot je fv gaat geven.
Vitamine D moet volgens mij iid tot drie jaar gegeven worden. Ik deed het niet want Manon kreeg er hele rare poepluiers en luieruitslag van. Het heeft geloof ik te maken met zonlicht enzo. Donkere kindjes moeten het zowiezo hebben wat ik begrepen had, en blanke kindjes die voldoende buiten komen hoeven het niet per see te hebben. Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar het was zoiets als dit geloof ik. Als ik jou was zou ik het gewoon even na vragen op het consultatie bureau.
Kaylee drinkt erg weinig kv en de dagen dat ze niet aan 300 cc komt moet ik haar vit. D bijgeven. Dus zolang ze 300 cc kv drinken hoef je het niet te geven. Als je na een jaar over gaat op gewone melk, moet je het wel weer geven en dan tot 3 of 4 jaar.
er begint volgens mij weer een te branden! Idd als je overgaat op gewone voeding dan moet je weer geven tot 3 jaar. Eh dacht ik ff, maar ga toch weer twijfelen. Ik ga het sowieso ff navragen bij cb. en idd donkeren kindjes die moeten dan ipv 5 druppels, wel 10 druppels hebben!
In de flesvoeding zitten deze vitaminen. Zou dit er niet in zitten, dan hebben ze ze tot 3 jaar nodig, dus... het hoeft niet.
ik ben op aanraden van het CB pas vitamine D gaan geven toen mijn zoontje van de fles af was, zolang fv geeft is het niet nodig, daarna kan je het geven, ik geef het alleen in de wintermaanden zeg maar, als hij minder buiten speelt
Hmm ben gister naar cb geweest en ben het helemaal vergeten te vragen, hoe bedoel je een zeef! Maar k geef het maar niet!