citrus fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Wup, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,
    In het baby kookboek wat ik heb staat dat citrusvruchten tot een jaar niet "mogen". Nu heeft J. gister sinasappel gehad van mijn schoonmoeder. Hij heeft verder nergens last van gehad trouwens.

"Mag" dit echt niet, of kan ik het hem gewoon weer geven nu hij geen reactie gegeven heeft? Hij vond het wel erg lekker.

Groetjes,
    Wup

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij Finn moeten we extra voorzichtig zijn met allergenen ivm ernstige KMA.

In het boekje van de diëtiste staat dat hij het pas met 9 maanden mag. En dat is dus echt voor kindjes met een allergie

Dus dan zal het wel mogen hoor!

In heel veel potjes vanaf 4 maanden zit zelfs al citroenzuur enzo.

Helemaal als er geen reactie optreedt zou ik me niet druk maken hoor!

Misschien de volgende keer pas wat later doen...na 6 maanden ofzo.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het wordt niet aangeraden (soms wordt 6 maanden gehanteerd, soms 12 maanden...) maar het hangt dus erg van je kindje af. Kijk goed hoe je kindje reageert en varieer voldoende af met andere vruchten

4. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Ik heb het er toevallig net met het cb over gehad. De arts zei dat het wel mocht vanaf 6 mnd, maar dat je erg goed moet kijken of je kindje er niet op reageert. Dus ook de huid checken op rode plekjes enz. Er zitten meer allergenen in of zo. Ze heeft het mij afgeraden omdat Chiel vrij gevoelig is en de neutrale fruitsoorten te nemen.
    Ook moeten we op gaan letten bij vis, ei, chocola en pinda's.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Jacob heeft wel eczeem, maar gelukkig helemaal geen last gehad van de sinasappel. Ik heb hem nog niet weer gegeven, maar probeer het binnenkort gewoon nog een keer.

Deel Deze Pagina