Hallo, Een klein vraagje, van mijn verloskundige heb ik begrepen dat het goed is om vanaf 4 maanden vitamine D te gaan slikken voor een goede botopbouw van het kindje. Ook in verschillende bladeren las ik deze suggestie. Ik ben nu 4,5 maand zwanger dus wilde daar mee beginnen. Van de week naar de apotheek geweest maar die stonden mij zo wazig aan te kijken en hadden hier nog nooit van gehoord. Wat nu? De tijdschriften laten ook verschillen weten rondom de aanbevolen hoeveelheid. Zo staat er "In verwachting"dat de aanbevolen hoeveelheid 10 mcg per dag is, terwijl in "Zwanger en zo" wordt gesproken over 5 mcg per dag is. Erg verwarrrend dus allemaal. Graag zou ik van jou willen weten wat jouw gedachte hierover is en welke hoeveelheid wel juist is. Alvast bedankt! Veel liefs, Lijntje
Hoi Lijntje, in principe hoef je niet extra een vitamine D preparaat te gebruiken, wanneer je toch wat extra's wilt slikken, kun je gravitamon of een ander merk preparaat slikken. Dat is speciaal bestemd voor zwangere vrouwen. Groetjes Brigitte