Hai, Ik heb het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb (heel vaak plassen, kleine beetjes plassen, pijn /branderig gevoel bij het plassen en vooral de hele tijd aandrang hebben om te plassen). Heb vanmorgen mijn urine bij de huisarts afgegeven en ik kan straks daarover bellen. Nu heb ik nog nooit van mijn leven een blaasontsteking gehad (ben 34) en zelfs nog ooit klachten met plassen gehad. Ik zit nu 6 dagen na mijn eisprong en wacht op mijn NOD en ik las dat blaasontsteking veel voor voorkomt bij zwangere vrouwen. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben. Kan ik zwanger zijn? Ik weet dat ik het pas echt kan weten als ik over tijd ben en dat is pas ergens volgende week (mijn luteale fase is nooit zo lang ongeveer 10 dagen) maar ben toch benieuwd of dit wel met elkaar te maken kan hebben. Ik lees wel vaker over een blaasonsteking tijdens de zwangerschap maar die zijn al verder. Kan een blaasontsteking en teken zijn dat je zwanger bent zonder dat je het zelf nog weet? Groetjes Nataly
Hoi Nataly, aan een blaasontsteking kun je niet zien of je zwanger bent. Het klopt wel dat als je zwanger bent, je vaker last kunt hebben van een blaasontsteking. En als je zwanger bent, hoef je er ook niet die klachten van te hebben die je buiten de zwangerschap wel hebt (branderig gevoel bij het plassen of pijn). Groetjes Brigitte