waar blijft die menstruatie nou :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tord, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nou, het klinkt misschien raar, maar ik zit er zo naar uit te kijken om weer ongesteld te worden! We willen heel graag op korte termijn nog een kindje, en natuurlijk zou ik ook graag zien dat mijn lichaam het "weer doet".
    Nu ben ik een maand geleden al wat gaan afbouwen met borstvoeding, omdat natuurlijk de groente- en fruitpapjes bij het eten kwamen, en ik had gehoopt dat dan toch wel de menstruatie terug zou komen. Maar helaas...
    Werden jullie pas weer ongesteld echt na het volledig stoppen met bv geven? Ik wil echt niet stoppen met de bv alleen hierom, maar ik wil ook niet dat uiteindelijk de bv "de schuld" krijgt en ik er dan een negatief gevoel bij krijg...

Mm een beetje ingewikkeld verhaal misschien, ik wilde het gewoon even van me afschrijven :).

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het blijft iets wat heel erg verschillend is voor vrouwen. De een wordt pas weer ongesteld nadat ze gestopt is met de bv, de ander bij wijze van spreken net nadat de kraambloedingen zijn opgehouden. Er is eigenlijk niet veel zinnigs te zeggen over hoe het bij jou zal verlopen. Het kan heel goed de volgende maand raak zijn, maar het kan ook nog even duren. Ik hoop voor jou dat het snel komt en ik hoop voor mij dat het na deze zwangerschap wat langer duurt (bij mij was het heel snel weer feest). :)

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mijn gyneacoloog raadde mij aan om met condoom te vrijen... omdat ook al word je niet ongesteld je toch zwanger zou kunnen worden bij het geven van borstvoeding ofzoiets... dit heeft hij me verteld de dag na mijn bevalling, kan zijn dat ik eht verkeerd begrepen heb ook hoor!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hoi Sharon, ik denk dat je bedoelt dat je al zwanger kan worden de eerste ronde, die dus "eindigt" met de menstruatie. Dat klopt inderdaad. Maargoed, aangezien we dus wél graag zwanger willen worden.... wachten we maar af :), ik heb tenslotte absoluut niet het idee dat ik nu zwanger zou zijn.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Haast je niet te hard. Gemiddeld gezien komt de cyclus tussen 9 en 14 maanden op gang. Of je nou afbouwt of niet. Komt wel goed. En waarom zou je je kindje dat er WEL al is niet gewoon blijven voeden in de hoop op een kindje dat er nog niet is?

De natuur heeft het zo geregeld dat je toch pas zwanger wordt en blijft als je lichaam het aankan en je ontzwangerd bent. Dat is bij elke vrouw op een ander moment, maar er staat niet voor niets 9 maanden voor het ontzwangeren!
    Lichamelijk gezien is het het gezondste om iets van 2,5 jaar tussen zwangerschappen aan te houden.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik werd idd pas ongesteld na het stoppen met de bv (al was dat voor ons niet de reden om te stoppen, hoor!). Ik heb met 7,5 volledig de bv afgebouwd en toen werd ik na ongeveer een maandje weer ongesteld.

Maar het is erg verschillend per vrouw en je kunt er dus eigenlijk geen peil op trekken, sorry :)!

Liefs!!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, het verschilt echt van vrouw tot vrouw.
    Bij mij kwam de cyclus bij beide kinderen met 21 maanden op gang (tot mijn opluchting, ik ben niet zo dol op ongesteld zijn). Maar mijn vriendin die op dezelfde manier als ik voedde was al na 8 weken de klos.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb eerder ook deze vraag gesteld op dit forum, om dezelfde reden als TS. Inmiddels geef ik al 11 maanden bv en ben ik nog steeds niet ongesteld geworden..

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik werd precies op de dag dat mijn zoontje 5 maanden was ongesteld. Terwijl ik ook nachtvoedingen gaf en nog geef. Hij kwam toen echt nog vaak voor een voeding. Sindsdien ook gelijk een regelmatige cyclus. Je kunt er dus niet veel van zeggen maar ik begrijp je probleem.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik werd met 4 maanden ongesteld en ben het nu al 5 maanden niet weer geweest (ben niet zwanger).

11. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Net nadat m'n dochter een jaar was werd ik voor het eerst ongesteld, duurde trouwens daarna nog maanden voordat ik een cyclus had waarmee ik vruchtbaar was. M'n luteale fase was veel te kort (4/5 dagen) en de eerste keer dat hij lang genoeg was raakte ik zwanger.

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Na 13 mnd werd ik voor het eerst ongi (gaf toen nog een voeding of 2 geloof ik).

13. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik zit ook te wachten :( Mn dochter wordt volgende maand 1, maar ben nog steeds niet ongesteld geweest. Wil graag ongesteld worden, omdat ik een hele rare cyclus had nadat ik was gestopt met de pil (maart 08 gestopt met de pil, nov 08 zwanger, geen ongesteldheid tussendoor). Met een familie vol vrouwen met pcos wil ik graag weten waar ik aan toe ben.
    Ik wil overigens nog niet zwanger worden, het lijkt mij ideaal om er ongeveer 2,5 jaar tussen te hebben.

14. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hier nog eentje die aan het wachten is! Geloof me ik vind het echt niet erg om niet ongesteld te zijn maar nu weet ik ook niet waar ik aan toe ben..

Ik was vrij vlot weer zwanger zonder dat ik het wist en helaas werd dit een mk.. Nu is het dus elke keer de onzekerheid of ik gewoon niet ongesteld word of dat ik weer zwanger ben.. Ondanks de pil!

Net als bij een zwangerschap zou ik af en toe wel even naar binnen koekeloeren of alles wel goed gaat daarbinnen! :)

Deel Deze Pagina