dochter 5,5 mnd, voedingskussen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kiddie, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Voeden jullie op deze leeftijd nog met een (voedings)kussen of gewoon 'los?' Ik heb na de bevallig vreselijk last van de nek en schouders gehad, ik moest mijn voedingskussen weer gaan gebruiken en rechterop zitten. Nu blijft het er weer bij. Maar ik voel wel weer erg mijn nek..

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik gebruik helemaal geen voedingskussen... in het ziekenhuis wel, daar had ik hem bij de hand maar ik vind een kussen even makkelijk.

er staat toch geen leeftijd op het gebruik van een voedingskussens. als jij er baat bij hebt kan je hem gebruiken! als het de pijn in je nek en schouders verlicht dan voed jij toch lekker met kussen... tis niet dat je hem na enkele maanden niet meer mag gebruiken.

ik heb het voeden zonder kussen nu aardig onder de knie... denk dat het voor mij moeilijk zou zijn als ik nu ineens met kussen moet gaan voeden :)

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik gebruik nu nog een voedingskussen. Zit geen leeftijdsgrens aan hoor.:)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vond het al snel makkelijker om haar op de arm te hebben en zonder kussen te voeden.

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Dat bedoel ik, ik vind ket niet fijn. Ze is groter geworden en bovendien kan ze prima zelf de borst vinden. ;)

Maar meer voor m'n schouders, of het beter is. Hebben jullie daar nooit last van (gehad)?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ik voed nooit met kussen en geen last van mijn schouders. Ik let er wel op dat ik een goede houding heb en heb vaak 1 been over de andere, dat zit dan makkelijker.

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik heb alleen in de kraamweek het voedingskussen of kussentjes gebruikt. Vanaf toen zonder kussens. Ik vond het zo'n gehannes steeds om die kussens goed neer te leggen. Ik heb ook geen last van mijn schouders. Mijn ervaring is dat je vanzelf een prettige houding vindt.

8. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Los, heb nooit een voedings kussen of een gewoon kussen gebruikt. Nooit last gehad ook van mijn rug/schouders.

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Vond t n onding.
    Na kraamweek heb ik m niet meer gebruikt.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nooit een voedingskussen gebruikt eigenlijk. In het begin nog weleens een 'gewoon' kussen, maar verder niet. De eerste weken bij de oudste twee had ik nog weleens last van mn rug/nek/arm na het voeden, maar volgens de kraamverzorgster die ik toen had kwam dat omdat ik te gespannen zat, en das nog waar ook. Je moet je arm en je kindje een beetje kunnen laten rusten, want als je 45 min ofzo gespannen zit is het neit gek dat je daar last van krijgt. Op de momenten dat ik het zelf dus niet ontspannen kon krijgen dat kussen erbij genomen zodat ik wel weer ontspannen kon zitten. Mij werd dus de tip gegeven zorg dat je ontspannen zit, met of zonder kussen ;). Misschien iets om een beetje op te letten?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voedingskussens zijn grote veroorzakers van tepelpijn, kloven en rugklachten, omdat je erdoor gedwongen wordt op een onnatuurlijke manier aan te leggen.

Ik zou eens lekker youtube op duiken en zoeken naar voorbeelden van verschillende voedingshoudingen en dan lekker overdag gaan oefenen. Met voedingskussen, zonder voedingskussen, met laag krukje onder je voeten, zonder krukje, op een hoge stoel, op een lage stoel, liggend, half zittend, noem maar op. En dan kijken welke manier je het minste belast.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier is en was zittend voeden zónder kussen een drama voor ons allebei. Dochter is heel beweeglijk en ik kan haar bewegingen gewoon niet bijhouden zonder de steun van een (voedings)kussen.

Over verkeerde houdingen gesproken; de kraamverzorgster 'leerde' mij om mijn dochter met mijn linkerarm omhoog te houden als ze rechts dronk, en dus met rechts als ze links dronk. Mijn arm begon telkens direct te slapen.. Ik heb toen zelf besloten dochter 'gewoon' met haar hoofdje in de richting van mijn elleboog te leggen (dus ze ligt op mijn linkerarm, als ze links drinkt).

Of leggen jullie je kindje helemaal niet op de arm dan bij het gebruik van een voedingskussen?

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ilias is 7,5 maand. Ik gebruik het voedingskussen nog steeds. Lekker hands-free voeden! Bijvoorbeeld 1 hand om hem lief te aaien en 1 hand om te zappen, bellen, typen, boek vasthouden, boterhammetje eten, etc...

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nooit last van gehad! Ik heb juist minder last van rugklachten, doordat ik met het kussen makkelijker met een rechte rug kan voeden. Ik let er wel altijd op dat de ruggenwervel van mijn zoontje ook in één lijn is, dus dat ie niet in een U of S vorm ligt. Daarnaast leg ik hem éérst goed aan en daarna leg ik het kussen goed, zodat het fijn is voor ons beiden.

Deel Deze Pagina