hoeveel en welke voeding moet ze drinken??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nazli21, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

mijn dochtertje is 4,5 maandjes oud en drinkt normaal een Belgische voeding de Beba 1.. Ik weet niet of jullie deze voeding kennen.. De Beba is voor hongerige baby´s.. Mijn dochtertje is geen hongerige baby, maar ze is een gulzige drinker en verslikt zich veel.. Ik heb alle speentjes en de flessen geprobeerd, maar ze wilt niks anders dan de difrax kers speen.. Nu de Beba voor hongerige baby is, is het een dikke voeding, dus zit ze snel vol.. Ze drinkt dan heel weinig tussen de 100 en 150 cc over 5 voedingen.. Nu met de warma weeer moet ze juist veel meer drinken.. Op 29 maart woog ze 6170 gram en 60,5 cm. Vandaag zou ik haar ook gaan wegen en meten, maar de cb is een paar dagen gesloten..

Nu mijn vraag hoeveel moet ze nu drinken?? en welke voeding kan ik haar geven zodat ze zich niet verslikt en veel drinkt???

Groetjes Nazli

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nazli,
    De beba voeding ken ik helaas niet. In je reactie vraag je welke voeding je evt. kan gaan geven, heb je de mogelijkheid om de voeding in nederland te kopen?
    Friso Comfort is een dikkere voeding speciaal voor kindjes die voeding teruggeven en evt. last hebben van krampjes. Deze zou je kunnen geven. Eventueel kan je ook een Standaard flesvoeding indikken met los johannesbroodpitmeel. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Je dochter mag qua leeftijd en gewicht 5 voedingen van 200 ml hebben (180 ml water met 6 schepjes voeding). Maar als ze wat minder drinkt en verder wel tevreden is en goed groeit is dat ook geen probleem hoor. Het is een gemiddelde hoeveelheid en ieder kindje is uniek!
    Groetjes Angelique

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

snel gereageerd:)). Ik dacht al dat je het niet zou kennen... Ik kan de voedingen in Nederland kopen.. Want ik ga regelmatig naar Nederland naar mijn ouders toe.. Dus dat zal geen probleem zijn.. De normale Friso had ik eerst geprobeerd en dat dronk ze wel, maar ze verslikte zich weer.. De beba is zoetig.

Mijn dochter heeft nooit volle luiers en heeft weer snel honger.. Ze drinkt haar flesjes ongeveer 10 minuten.. ze drinkt niet eens de 150/5 leeg, dus 180/6 redden we zeker helemaal niet. ik moet zeker van voeding veranderen..

groetjes nazli

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    nog een vraagje

Is de smaak van Friso standaard en Friso comfort hetzelfde?? Of zit er smaakverschil in??

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    De smaak van de voedingen is ongeveer gelijk, de comfort lijkt misschien iets romiger vanwege de dikkere voeding.

Groetjes Eveline

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Gisteren heb ik bij haar voeding 2 schepjes rijstebloem vanille gedaan en het gaat iets beter.. Ik zal eerst zo proberen en als het verstoppend werkt dan probeer ik de friso comfort. maar ik twijfel zeer of ik dan van voeding mag veranderen..

De comfort heeft toch niet de bedoeling om haar maag te vullen zoals voor de hongerige babys?

Weet u toevallig of de ingredienten van friso standaard in belgie hetzelfde is als in nederland?

ik wil zozeker alles weten over de voedingen voordat ik wil veranderen van voedingen.

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik begrijp heel goed dat je alles van de voeding wilt weten hoor, geen probleem.
    De Comfort heeft inderdaad niet een meer verzadigende werking dan de Standaard. Doordat je kindje langzamer (15-20min) gaat drinken van deze voeding, zal wel het verzadigingssysteem beter intreden en komt je kindje minder snel voor een voeding.

De ingredienten van de Friso Standaard in Belgie zijn dezelfde als de Nederlandse versie.

Mocht je nog vragen hebben, geen probleem.

Groeten Laura

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    heel erg bedankt voor al uw snelle reacties..

Deel Deze Pagina