Hoi meiden, ons zoontje wordt bijna 3 jaar en ons dochtertje is bijna 1,5. Nou is ons zoontje op het moment heel erg zijn grenzen aan het verkennen en het vervelendste daarvan is dat hij zijn zusje zo kan pesten! Het ene moment is hij er super lief voor maar hij kan haar echt treiteren en alles wat ze heeft pakt hij af. Nou laat zij dat ook niet zomaar gebeuren dus het is hier soms erg gezellig! Tuurlijk horen deze dingen erbij, maar ik vind het wel lastig om tot hem door te dringen. Niet alleen met zijn zusje maar ook gewoon als hij iets doet wat hij niet mag. Ik waarschuw hem vaak en stopt hij niet dan moet hij op de gang, maar ja hem zo vaak op de gang zetten is ook niet gezellig. En ik heb nou niet het idee dat het helpt, in het begin nog wel maar tot 3 tellen maakt geen indruk meer en hij stopt pas en roept sorry ik zal het niet meer doen, als hij op de gang moet. En het helpt even maar hij blijft het toch doen. herkennen jullie dit? En hebben jullie tips of is dit echt weer zo'n fase waar we doorheen moeten? Dan hoop ik dat die fase snel overgaat want hij kan super lief zijn maar als hij die dagen heeft is dat erg vermoeiend.
Ja heel herkenbaar voor die leeftijd. Sowieso erg veel uitproberen. Isabella is er nu met net 4 voor het grootste gedeelte weer overheen. Ook omdat ze op school zit nu denk ik.