Vitamine D

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Partyrocker, Apr 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als goed is was tot voor kort het advies om bij borstvoeding en minder dan 500ml kv vit D te geven, 10 ug.
    Inmiddels is het advies ongeacht kv of bv vit D. te geven.
    Verschillende merken hebben een verschillende samenstelling dus gewoon op de verpakking kijken. Zo uit m'n hoofd is Davitamon 10 druppels en Dagravit 6 druppels.
    Vit K geef je alleen bij borstvoeding t/m 3 maanden.
    Bij borstvoeding zelf idd ook vitamine D innemen.

2. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Vitamine D moet je gebruiken tot 4 jaar.. Werd gezegd door kraamhulp en CB.

Onze dochter reageert er alleen heel raar op.. Ze wordt er erg onrustig van!! Ik heb dat ook tegen CB gezegd en moest ik er maar mee stoppen.

Was een oudere vrouw en die zei; "vroeger hoefde het ook niet hoor"
    Heb toen gevraagd; "waarom is het advies dan veranderd"??
    Ze zei toen; "nieuwe studies, maar er zijn meerdere kindjes die er een raar gevoel van krijgen in de maagjes. Dus stop er maar gewoon mee hoor."

Maar dames pas op met het aantal druppen!! Want per merk is dat verschillend hè hoeveel druppen ze moeten!! Niet elke merk is hetzelfde geconcentreerd!!

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Tot 4 jaar is het advies.

4. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Klopt, verkeerde cijfer ;)

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tsjaa op mijn flesje staat 6 druppels per dag...

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

10 druppies per dag... en als mn tuintje af is lekker veel buiten!!
    op oliebasis hier ....

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Het advies (let wel advies ) is aangepast:

Het Voedingscentrum heeft het advies van het geven van vitamine D aangepast. Het advies is om alle kindjes van 0 tot 4 jaar altijd 10 microgram vitamine D te geven. Dus ook als je kindje meer dan 500 ml flesvoeding krijgt, is het advies om deze hoeveelheid vitamine D te geven.

zie anders ook:
    Vitamine D/ calciferol/ Vitamine D3/ cholecalciferol

8. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Ik heb begrepen dat ze het hebben aangepast omdat uit studies was gebleken dat kindjes niet voldoende vitamine d uit hun voeding kunnen halen en er dus extra moet worden gegeven.
    Hier dus ook dagelijks 10drupjes op een lepeltje. Ze kijkt er altijd naar uit om het te krijgen, het lepeltje kan niet snel genoeg in haar mond zijn :)

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    70% van de volwassen heeft tekort aan vitamine D en een groot deel van de kinderen ook. We halen het niet meer zo veel uit voeding en leven niet meer buiten. de voorgeschreven dosering is echt het minimum dus ook al geef je KV overdoseren doe je dara niet mee. Vitamine D is cruciaal in de ontwikkeling van je kind maar ook voor botbehoud als je ouder bent. dus hier blijft ze het krijgen tot ze uit huis gaat :)

10. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Idd tot de 4 jaar iedere dag geven ongachte welke en hoeveelheid voeding.

Ik moet zeggen dat ik ze echt vaak vergeet:) (vandaag weer denk ik net weer aan). Maar daar maak ik me idd ivm de verandering van adviezen niet zo heel erg druk over. Maar ik geef ze wel gewoon.

Nederlanders komen te weinig buiten om voldoende vit. D binnen te krijgen, ik geloof dat het ook met onze blanke huid te maken heeft...

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat moet dan wel een heel oude vrouw geweest zijn, want vitamine D werd al halverwege de vorige eeuw geadviseerd (destijds was het nog vitamine AD).

Als je het idee hebt dat je kind er op reageert, koop dat een flesje van een ander merk, sommige kjnderen kunnen niet goed tegen de scherpe anijssmaak van sommige varianten.

Share This Page