Meiden, Een vraagje. Ik ben sinds vandaag snip verkouden. En als ik pech heb gaat dit de zelfde kant op als bij mijn eerste zwangerschap, toen was ik vanaf week 25-40 verkouden. En ik kan daar zoooooo slecht tegen (normaal al, nu helemaal). Nu vraag ik mij af, mag ik echt geen neusspray gebruiken? Ja, babyspray of zoutoplossing maar de 'echte' spray, wat is jullie mening? Ben misselijk geweest tot week 17, voel me net een beetje lekker in mijn vel weer en dan begint dit.. pffff (sorry, moet soms ff zeuren)... Bedankt voor jullie reacties vast!
gewone spray vernauwd de bloedvaten en dus is er er officieel kans dat het ook de bloedvaten van de placenta vernauwd. Het is net als veel levensmidden die je niet mag hebben...er is kan op.. Als je het wel wil gebruiken zou ik de druppels nemen (volgens mij nasivin) en de kind versie 0,5% (dat is geen zoutoplossing dus) en dan vooral als je moet slapen enzo zodat je je rust krijgt en niet langer dan 5 dagen. Je hebt ook homeopatische spray van vsm, die werkt niet zo goed natuurlijk als echte maar beter dan zoutoplossing. En wat je ook nog kan doen is wat wij onze baby's ook aan doen, niet sprayen met zoutoplossing maar spoelen. je hebt van die pipetjes van otrovin en die spuit je erin en dan later goed snuiten en stomen. Succes!! O ja en wat ik zou doen...alles van bovenstaande en alleen de echte als ik echt niet meer zou slapen bijvoorbeeld
Dit staat erover in het farmacotherapeutisch kompas (waar alle bijwerkingen etc van medicijnen staan) Zwangerschap/Lactatie Farmacologisch effect: Systemische resorptie kan optreden. Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden. Gebruik afwegen wanneer sprake is van hypertensie. Overgang in de moedermelk: Onbekend. Maw: je mag het gebruiken, alleen niet te lang en niet teveel. Wat ik zou doen is 1à 2 keer per dag met de medicatiespray sprayen en zo vaak als je wilt met zoutoplossing. En inderdaad het liefst sprayen voor het slapen gaan, dan kan je in ieder geval slapen Sterkte
He meiden, Thanx voor jullie reacties. Stefanie, dat met die zoutoplossing spoelen ga ik proberen, en die kind versie. Verder zit er niks anders op dan met een glaaasje uitgeperste sinaasappelen in bed denk ik. En de echte neusspay staat naast m'n bed als ik echt neit meer slaap. Maar, wil natuurlijk mijn kleintje niet in gevaar brengen dus maar een beetje uitzieken.
Woezel 25 zoutoplossing helpt niet (bij mij in elk geval). Als ik echt verkouden ben dan kan ik echt niet ademen met neus gewoon geen enige adem nemen dan stik ik gewoon. Ik gebruikte altijd voor mijn zwangerschap die slechte druppels en daar werd ik altijd nog maanden aan verslaafd geraakt. iemand heeft mij aangeraden Dr. Vogel neussprei - het is zoutoplossing met nog wat extra - absoluut niet schadelijk tijdens zwangerschap op natuur componenten samengesteld: en dat helt echt beter dan zoutoplossing - moet wel vaker gebruiken maar kom je wel de nacht door. Te koop bij kruidvat Verder gebruikt tijgerbalsem voor je neus, boven wenkbrauwen en voeten. Goed inwrijven en daarna onder iets warm: warme wol sokken en voor je gezicht kan je warme wol sjaal gebruiken. Helpt echt voor je neus maar de verkoudheid gaat ook sneller voorbij
Ik zou inderdaad ook eens luuf bekijken. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag dat wel en dat helpt vaak wel tijdens het slapen.
Ik ben al bijna 10 jaar verslaafd aan neusspray en gebruik het ook tijdens de zwangerschappen, ook gemeld aan de VK dat ik neusspray gebruik. Er is echt nog nooit iets over gezegd. (en ja ik ga ermee proberen te stoppen met hulp van de HA, maar pas na m'n zwangerschap) Overigens staat er dat je neusspray gewoon mag gebruiken, maar niet in herhaling. Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (zelfzorg): Zwangerschap Dit middel kan voor zover bekend zonder gevaar volgens voorschrift tijdens de zwangerschap gedurende maximaal één week worden gebruikt. Dit middel niet herhaald gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
Femkes, Luuf is ook een goed idee, dat heb ik nog wel in huis voor mijn dochter En denk dat ik vanacht wel neusspray gebruik om te kunnen slapen. Heb net als Piccolina als ik verkouden ben de hele neus dicht zitten en kan er absoluut niet door ademen. Snot loopt er gewoon uit, doe er het liefst een tampon in hahaha. Zal ook eens kijken voor die dr Vogel spray. Gewone babyspray helpt bij mij ook niets.... Bedankt weer
Ik was voor de zwangerschap van mijn eerste ook verslaagd aan neusspray en ben er toen met 6 weken mee gestopt. langzaam afgebouwd dus die met een pipetje wat dan kan je 1 druppeltje gebruiken en niet beide neusgaten maar 1 (dan slaap je ook prima). Zo'n spray krijg je veel meer binnen. deze bedoel ik Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.beautybody.nl/images/produkt/6112011141328_8712478001114.jpg
Bij mijn apotheek gaven ze aan dat zolang ik het gebruikte binnen de toegestane termijn (iets van een week), dat het geen kwaad kan om de 'normale' te gebruiken. Een tijd terug werd dit nog afgeraden maar schijnbaar is dit terug gedraaid. Neem anders even contact op met je apotheek/ HA/ VK.
Hier tijdens de eerste zwangerschap ook gebruikt en nu weer. Wel geprobeerd te beperken tot 1 à 2 keer per dag (vooral voor het slapengaan erg fijn. Je kunt inderdaad ook de kindervariant nemen, die bevat de helft minder xylometazoline.
Thanx meiden, Heb de 'echte' spray nu 1 keer gebruikt om te kunnen slapen, gelukkig is de verkoudheid alweer stukken minder. Overdag gaat het wel. De kind variant heb ik en die werkt nu ook wel goed.
Ik heb chronische holteontsteking waardoor ik helaas vaak neusspray moet gebruiken... Mijn VK weet ervan en op haar advies ben ik de kinderversie (0.5 mg xylometazoline) gaan gebruiken. Werkt net zo goed! Langdurig gebruik van neusspray zorgt er ook voor dat het probleem alleen maar groter wordt en ik merk dat, nu ik een lagere dosering gebruik, mijn neus ook minder vaak verstopt lijkt te zitten... Een heel gunstige bijkomstigheid!
je kunt ook de otrivin plus gebruiken! dat is sterke zoutoplossing en mag dus veilig worden gebruikt als je zwanger bent. Door het hoge zoutgehalte trekt de spray vocht aan in de neus en wordt het slijm wateriger.