Goeie morgen, Gisteren had ik koorts 38.8. Na een paar paracetamol ging het beter. Nu neem ik net me temp. Is hij 34.1. Is dat normaal/gezond? Ik ben morgen 22 weken zwanger. Alvast bedankt
Hoi, 34,1 is wel erg laag. heb je dit rectaal (via de anus) gemeten? Als je koorts weg is na paracetamol is het goed. Als het lang blijft aanhouden moet je wel even overleggen met de verloskundige. groeten evelien
Ik zal het idd in de gaten houden...het id gister ochtend dus begonnen. Paracetamol lijkt te helpen maar ze zijn 500mg en die mag je maar 2x2 per dag toch? Ik meet via in mijn oor. Dat is niet het betrouwbaarste he?
Een oorthermometer is inderdaad niet erg betrouwbaar dus mogelijk is de 34,1 geen correcte meting. Het beste is rectaal (via de anus). Bij koorts is het raadzaam om paracetamol te nemen. De gewone paracetamol 500mg (dus niet met codeine of cafeine). Deze mag je 6-8 nemen per dag. Zodra je temperatuur weer oke is graag wel direct stoppen met de paracetamol. Beterschap, Groetjes Gea