Niet passende sloopjes matras

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door appeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Hallo,

    Ik heb een wat afwijkende matrasmaat voor mijn ledikant.... 140 x 70 cm. Nu zeggen ze in de winkels (Prenatal en andere speciaalzaken waar ik ben geweest) dat ik rustig een matrashoesjes en moltons van 150 x 70 cm (wel een standaard maat) kan kopen hiervoor.
    Ik ben daar een beetje huiverig voor, want zij hebben natuurlijk een commercieel belang dat ik het spul gewoon bij hen koop.

    Kan een iets grotere hoes kwaad?

    Anders moet ik terug naar de speciaalzaak (andere kant van het land) waar ik dat ledikant gekocht heb. Alles natuurlijk voor de veiligheid van mijn kind, maar misschien hebben de verkoopsters wel gelijk en kan ik dus wel de grotere maat kopen.

    Alvast bedankt voor je antwoord!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Misschien dat je er eerst eentje kan proberen. Past het niet dan kan je hem toch terug brengen.

    Ilja
     
  3. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie.

    Ik heb het niet in mijn oorspronkelijke vraag gezet, maar ik weet al dat ze niet passen.... ze zijn immers 10 cm te groot.
    Ik heb een hoes van mijn zusje getest en heb gezien of hij goed in te stoppen is (overtollige stof onder het matras proppen), maar dan is mijn vraag nog steeds of het wel veilig is aangezien de hoes laken sneller losgeschopt kan worden dan een passende hoes.

    Groeten,
    Appeltje
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Daar kan ik je geen bevestigend antwoord op geven. Misschien dat je dit eens kan navragen op een Cb.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina