wanneer gingen de krampjes weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle2911, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai allemaal,

zoals de titel al zegt, wanneer kregen jullie kindjes minder last van kramp?
    Onze jongste zoon heeft al vanaf het begin veel last van kramp en onrust (we bakeren hem in, maar met veel kramp halen we hem eruit omdat hij dan nog harder gaat huilen...). Hij is nu 9 weken en nadat het wat beter leek te gaan is het nu weer terug... Hij kronkelt en kreunt de hele dag door en zelfs 's nachts. Elke avond lopen we uren met hem door de kamer en niets lijkt te werken. We hebben een dr Brown fles, gebruiken Infacol, Omneo voeding en hij krijgt iets tegen maagzuur en Lactulose (2 dagen gebruikt, maar lijkt kramp te verergeren)... Ik vind het zo zielig en zit er zelf ook wel een keer doorheen :( Onze oudste had ook kramp en dat was rond de 3a4 maanden over toen we overgingen op nornale voeding... Hoe ging dat bij jullie?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ging het met een maand of 5 opeens beter. Ook van alles geprobeerd maar niks leek te helpen. We zijn pas met 6 maanden gestart met bijvoeding dus dat lag het niet aan.
    Iedereen zei dat het met 12 weken over was. Nou , dan baal je pas als het niet over is :$
    Ik heb me af en toe zo hopeloos gevoeld...
    Gewoon, opeens was het over met een maand of 5 :D

heel veel sterkte en hoop dat het gauw beter gaat.

3. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hier werd het vanaf 9 weken minder en vanaf 11/12 weken was het over. We hebben vanaf 9 weken pro-biotica gegeven. Ik weet niet of dat het was, maar het ging vanaf toen beter. Succes!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bij mijn dochter was het met 11 weken helemaal over.
    Mijn god, de eerste 11 weken was echt een hel haha

5. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier met 3,5 maand ongeveer... Sterkte..

6. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Klinkt bekend. Bij ons wad het de eerste twee maanden erg veel onrust. Veel huilen. Daarna waren de krampjes wel over naar begonnen de huil uurtjes aan het einde van de middag. Omstreeks maand 4 kwam de omslag, toen werd het een stuk minder. Komt goed.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier was 12 weken de magische grens.

Ik zou niet teveel middeltjes proberen (kan het ook erger maken), hem lekker bij je houden en zeker niet inbakeren bij krampjes. Vind uit welke houding voor hem het prettigst is en geef eraan toe. Het gaat vanzelf beter.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier is het sinds kort over!
    Nog wel harde scheten maar de krampen zijn zo goed als weg!

Wat kun je je soms machteloos voelen hè?
    Het is idd soms zo zielig!
    Sterkte hoor!
    Hopelijk gaat het snel beter!

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hier ook begonnen met hevige krampjes. Hij huilde alleen maar als hij wakker was! :( en daartussen sliep hij omdat hij zo uitgeput was...onder het slapen hoorde we hem ook constant kreunen, dag en nacht. Wij zijn met vijf weken bij de osteopaat geweest en sinds dien is het helemaal weg! Nu sinds 11 weken merk ik dat hij echt helemaal ontspannen is, maar ik heb meer het idee dat dat is omdat hij vertrouwen begint te krijgen in de grote wereld om hem heen :)
    Geloof dat normaal gezien de krampjes inderdaad rond 3/4 maanden weg zijn maar ik heb het eerder uit kunnen schakelen met de osteopaat gelukkig! De oudste heeft nooit last gehad van krampjes gelukkig.

10. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hier ging het na 12 weken over. Wat bij mijn dochter goed hielp is lekker op schoot bij mij slapen of op haar buikje liggen. Ook heb ik een dr brown fles, sabsimplex en comfort voeding gebruikt. De voeding was meer voor haar ontlasting.

11. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Hier is het met 17 weken nog niet helemaal gedaan.
    We hebben een paar weken met Balyfen gewerkt, maar zijn sinds 2 weken overgestapt naar Infacol. Het was opnieuw een stukje rustiger in haar buikje!
    Ook gebruiken wij Dr Brown flessen en krijgt zij Nan Transit 1 als melk. Op 15 weken met patatjes gestart en dit lukt goed. Enkel bloemkool kan ze niet verdragen, krijgt ze weer hevige krampen van met huilbuien als gevolg!
    Wij gaan sowieso op Nan Transit 2 overschakelen en met 6 maandjes de Infacol eens proberen weg te laten. Momenteel durven we nog niet goed, aangezien het nu weer prima gaat en we niet opnieuw de huiluurtjes tegemoet willen gaan! ;)

Deel Deze Pagina