vitamine D

Discussie in 'Gezondheid' gestart door anoul26, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Mijn vriend las een boekje door en daar stond dat het aan te raden i om vitamine D te slikken. Ik heb dit nog niet eerder gehoord, heb het zelfs niet in de folder van de verloskundige gelezen. Wel ben ik op de hoogte van foliumzuur en visolie.

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja dit heb ik ook wel eens gehoort!
    Alleen bij de verloskunsige en apotheek zeiden ze mij dat dit niet nodig is!
    Als je je kleine straks borstvoeding gaat geven , dan kun je ook de druppels die je je kleine geeft zelf innemen.
    Maar voor nu is het dus niet nodig.
    Door geregeld in de buiten lucht te zijn neem je het ook op ;)

groetjes!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het wordt aangeraden om vit D te slikken als je bv geeft, is dat mischien wat je bedoelt ? En het wordt aangeraden om je kleintje vit D te geven als hij/zij bv krijgt. Maar tijdens de zwangerschap heb ik nog nooit van gehoord.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb wel gelezen dat het verstandig is om vanaf, ik geloof, 16 weken vitamine D te slikken, voor een goede ontwikkeling van de botten van je baby. Dat is niet nodig als je elke dag veel buiten komt, maar anders wel verstandig. Ik ben gewoon weer zwangerschapsvitamines gaan slikken.

En inderdaad na je bevalling, als je borstvoeding geeft, vitamine D (en K) geven.

groetjes,
    Snoopy

Deel Deze Pagina