Een vraag die ik al heel lang wil stellen, maar elke keer vergeet. Moet ik Jasmijn nu extra vitamine D druppeltjes geven nu ze flesvoeding heeft? :
En als Jesper maar 1x per dag kv met pap krijgt? De rest nog gewoon bv? Moet hij het dan nog wel krijgen? Ik geef het nog steeds namelijk hoor...
Op de site van het CZ staat: Maar ik zie al dat ze op verschillende sites, het over verschillende hoeveelheden hebben. Gewoon even vragen aan het CB lijkt me het beste..
Ja, dan kun je het beter gewoon blijven geven. Pas als hij meer dan 300cc opvolgmelk krijgt is suppletie niet meer nodig.
Ik kreeg ook vitamine D mee van de kinderarts. Ik moet 5 druppeltjes per dag geven, moet dit in de melk? Want eerst moest het op zijn tutje omdat ik nog volledig bv gaf. maar meneertje luste zijn tut niet meer. Gr.
Als je het in de melk doet en hij drinkt zijn flesje niet leeg krijgt hij ook niet alle vit D binnen. Niet dat dat heel erg is voor een keer maar toch.. Je kunt ook proberen op hij het van een lepeltje af wil happen. Die druppeltjes smaken ook nog eens lekker en Jelle had het vrij snel door.. En het is meteen een beetje oefening voor als je straks fruit en groente gaat geven..
Op een lepeltje heb ik het al es gegeven hij moet het echt niet. En hij drinkt zijn flesjes mooi uit hoor. Dus denk niet dat dit een probleem zal zijn. Gr.
Als hij hem niet leeg zou drinken, zou je ook nog eerst een beetje melk met de druppels kunnen geven en daarna de rest. Dat is alleen wat lastiger.