bv naar fles naar fruitpap?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Edelweisje, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    hey,

Onze Nikolaj is nu 3 maanden en ik ben 2 weken geleden begonnen om een bv te vervangen door flesvoeding dit gaat heel erg goed. Ik zou dus langzaam aan willen overschakelen maar van K&G mag ik op 4 maanden al fruitpap geven.Geeft dat niet dat ie dan nog niet helemaal overgeschakeld is naar flesvoeding voor ik start met fruitpap?

Hoe doen jullie dat?
    Gr. Edelweisje

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik zou eerst goed afbouwen, rustig overstappen naar de flesvoedingen en na een tijdje pas ook ander voedsel gaan proberen. Fruit e.d. pas na een maand of 5, of zelfs 6. De darmpjes en spijsvertering van je kindje moeten toch al zo wennen aan de flesvoedingen...

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Darcy. Ik zou absoluut nu nog niet beginnen met fruit. Sowieso niet hoor ook al was je niet aan het overstappen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Qua tijdstip zou ik met dat fruit inderdaad liever wachten tot 6 maanden, maar op zich kun je je kind best wel EN borst EN kunstvoeding geven als je met de introductie van bijvoeding begint.
    Je kunt borst en kunstvoeding zolang je maar wilt combineren, al doe je het tot je kind een jaar is of langer. En dan hoef je echt niet te wachten met bijvoeding.

5. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ik ben al goed aan het overschakelen nu, Nikolaj krijgt deze week 2 flesjes en 3 borstvoedingen. Dat gaat prima. Van K&G mag ik al fruitpap geven hoor op 4 maand. Dit omdat ik hem begin maart al bij de dagmoeder moet laten. Ik wil die belangrijke momenten echt wel voor mezelf.
    Ik vroeg me gewoon af hoe jullie dat doen. Want het is wel makkelijker als je al altijd fv hebt gegeven om dan met fruitpap te beginnen want dan heb je niet nog eerst die omschakeling hé.

Groetjes Edelweisje

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of je nou borst of kunst geeft maakt echt niet uit voor de introductie van fruit. Ik vond het juist met borst gemakkelijker. Eerst een borst, dan wat hapjes en dan weer een borst. Geen gehannes met tijd er tussen, teveel melk, te weinig melk.

7. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    @ Dirksmamama,

Ja idd da's wel waar en een goed idee. Fruitpap geef je in de late namiddag zeker. Ik vraag me wel af als ik nu fruitpap geef na het middagdutje (dus rond 16 uur) is dat dan beter dat ie de borst krijgt daarna of het flesje? of maakt dit niet uit. Groetjes Edelweisje

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Borst is gemakkelijker, omdat de moedermelk ook helpt bij de vertering. Ze verdragen het hapje dan gemakkelijker.

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ja bv is veel lichter van texteur hé. K vroeg het omdat ik aan het overschakelen ben van bv naar flesvoeding. Sinds vandaag is zijn schema zo: bv-fv-bv-fv-bv
    Dus als ik fruitpap wil geven zal dit zo zijn: bv-fv-beetje fruitpap daarna bv-fv-bv. Dus kan ik beter wat vroeger beginnen met fruitpap en het begin van een 3 fv nog even uitstellen?

Gr

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je op die manier de beste kans van slagen hebt. Ik zou toch wel even wachten met dat fruit tot hij op z'n minst 4 maanden is, als 6 maanden echt niet haalbaar is.

11. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ja ja, ik begin pas aan 4 maand hoor, hij is nog zo klein hé. 6 maand is idd niet haalbaar. Hij moet al op 5 maand naar de dagmoeder en ik wil nog rustig kunnen beginnen zonder stress van dagmoederverandering. Want het is toch een speciaal moment vind ik.
    Gr.

Een vriendin van me zei wel dat het mss wel beter zou zijn dat ik al helemaal overgeschakeld ben op flesjes vooraleer een andere verandering te doen (fruitpap dus) of maakt dit echt niet uit.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee hoor dit maakt echt niet uit.
    Als je als Nikolaj naar de dagmoeder gaat nog 1 of 2 voedingen (bijvoorbeeld vroege ochtend en avond/nacht) zelf geeft, dan zal voor hem de overgang een stuk gemakkelijker gaan, omdat hij dan na een hele dag zonder mama toch weer lekker aan die vertrouwde borst mag.

13. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Persoonlijk zou ik heel graag als laatste voeding nog bv geven.
    Als Nikolaj dan na een zware dag bij de dagmoeder thuis komt zou hij flesje krijgen maar de nachtvoeding zou ik toch rustig op het gemak willen geven.
    De ochtendvoeding gaan ik flesje geven omdat dit toch iets vlugger gaat dan de borst en voor bv maak ik echt tijd en wil ik rustig op mijn gemakje zitten.
    kan dit dan niet kwaad voor mijn productie als ik 4 flesjes geef en 1 bv?
    Omdat er bij K&G altijd wordt aangeraden om de ochtendvoeding als laatste weg te laten. Maar hier is da niet zo praktisch.

Gr.

Deel Deze Pagina