het cb heeft me gisteren verteld dat ik onze meid geen flessen van opvolgmelk hoef te geven maar halvolle melk en de avondfles gaat weg is dit niet erg veel in 1 keer of is dit de normale gang van zaken? ook mag ze nu alles hebben en ook bij het avond eten! ze heeft overigens geen allergieen. heeft iemand anders dit ook als advies?
Ja hier hetzelfde. Behalve de gewone melk pas vanaf 1 jaar dus hier nog 1 maandje opvolgmelk. Moet zelf ook nog even aan het idee wennen. 300 ml zuivel inc. yoghurt is dus genoeg. Ik blijf sochtends pap geven en dan wil ik de avondfles veranderen in een bekertje van 120 melk direct na het avondeten. Yoghurt 3 x per week of zo want dat telt ook. Te veel dierlijk product (zuivel) is niet aan te raden schijnbaar..en met pap en 120 melk zit ik al op 320. Maar te strak moet je ook niet aan de regeltjes gaan houden. Hoop dat het gaat lukken maar ik ga er deze maand voor gebruiken om dingen langzaam te veranderen. Ik zelf wil ook dat ze van die avondfles af gaat. Straks krijgt ze haar eigen willetje en zit je met een jankend kind die niet wil slapen voordat ze die fles heeft gehad. Beter iets meer avondeten of boterhammen te geven dan al die melk. Succes, M
Kylian wilde met 9 maanden al geen poedermelk meer drinken en toen kregen wij ook dat schema. Maar het is een advies hoor meid dus je hoeft het niet te doen. Kylian heeft heel lang voor het slapen gaan gewoon een fles pap gehad, pas de laatste 5 maanden ofzo liet hij er steeds meer van staan en hebben we het veranderd naar een beker drinken met een plak ontbijtkoek. Soms als hij slecht gegeten heeft dan krijgt hij nog gewoon een fles pap voor het slapen gaan. Kortom kijk gewoon naar je kindje en waar je kindje behoefte aan heeft. Vaak geven ze zelf wel aan ergens anders aan toe te zijn. Groetjes Anita
toevallig wou die van mij rond 11 maanden de opvolgmelk ook niet meer en indd cb zei toen dat we over konden gaan naar halfvolle melk maar dat hadden we dus al een paar dagen daarvoor gedaan hij krijgt nog wel of een beker melk of een pyjamapapje rond 18.30/19.00 dit vindt hij nog lekker zo voor het slapen gaan dus zolang hij dat wil krijgt hij dat gewoon
ja ik ben gisteren ook naar het cb geweest mijn dochterje is ook 11maanden en kreeg te horen met 1 jaar halvolle melk en maar 300 cc per dag niet meer en vitamnine d druppels geven! ben benieuwd of dit gaat lukken elise vindt haar ochtend fles nog lekker 200 cc drinkt ze smorgens behalve gek genoeg vanmorgen heeft ze maar 40 cc gedronken meer wilde ze niet het haar maar een broodje gegeven misschien geen eetlust van de prikjes gisteren! wel moeilijk hoor nog 1 maandje en dan geen poedermelk meer je bent het zo gewend om te geven! Succes
Wij moesten ook over op max. 300 cc. Wel wennen, want onze meid vindt melk veel lekkerder dan al het andere drinken. We geven haar nu 's morgens 150 cc met een boterham en 's avonds 150 cc voor het slapen gaan, want die vindt ze zo fijn. Bij de lunch doen we dan meestal afgekoelde thee of verdund vruchtensap, want ik kan niet nog een fles geven dus.....lastig hé.
Toevallig zit ik ook met hetzelfde. Vanmorgen naar het cb geweest en ook te horen gekregen om geleidelijk aan over te gaan op halfvolle melk ipv friso 2. Hm dacht ik, hoe gaan we dit doen. Ik zit er aan te denken om te beginnen met de pap smorgens (bambix) en dan geleidelijk aan tussen de middag melk + 1 of 2 boterhammen. En dan 's avonds inderdaad nog een beetje voor het slapen gaan. En meer avondeten?! Best lastig hoor, ineens van de poeder af... . Blijf dit wel even volgen .
na de melk gaat er hier in als koek maar gisteravond kreeg ze dus geen fles meer en nu was ze een uur eerder wakker ik kijk t nog een dag aan denk ik en anders het middagflesje verplaatsen...ook al kan ik niet zeggen dat ze daar zo dol op was ofzo dus ja we zien wel gaat goed iig
wij konden ook gewoon overgaan op halfvolle melk, maar kan me geen max. herinneren! Ze krijgt 's morgens wel nog opvolgmelk, want anders heeft ze niet genoeg gegeten en wordt ze jengelig. 's Middags drinkt ze wel 180ml bij de boterham en dat is op het toetje na dan ook de enigste zuivel die ze per dag krijgt. Waarom mogen ze maar max. 300ml? twinny
Raar idee hé? Dat je na al die flessen waar je een heel jaar mee aan de slag bent geweest ze ineens niet meer hoeft te geven... Ik geef Sjoerd 's morgens pap met opvolgmelk (die bus is nog niet leeg en daarna zien we wel verder) en bij zijn boterham een bekertje karnemelk of hv melk. Bij het avondeten nog een toetje en dan heeft ie zijn portie melkprodukten wel weer binnen. Vind het wel jammer dat de fles niet meer hoeft... ik vond het altijd zo gezellig!
Louise heeft al een hele tijd geen avondfles meer.. En zolang ze nog steeds geen/niet goed brood eet, krijgt ze smorgens een fles met wat bambix en smiddags een bordje pap (beiden van opvolgmelk).
Onze dochter kreeg met 11 maanden ook geen opvolgmelk meer... en die at en dronk gewoon met de pot mee. Die luste op een gegeven moment die potjes niet meer. Dus at ze met ons mee. En die kreeg toen ook al geen fles meer met opvolgmelk.