welk keukenapparaat/machine is handig?

Discussion in 'Voeding' started by hanna76, Jun 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hey,

Wat is een handig keukenapparaat/machine om straks lekkere (fruit)prakjes voor m'n babietje klaar te maken?
    Een blender ofzo? Of een sapcentrifuge? Of iets anders? Welke raden jullie mij aan?

Groetjes, Hanna

2. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb zelf een babycook.en ik ben er erg blij mee.
    we hadden per ongeluk zonder over na te denken t mesje ervan bij de speentjes in de sterilisator gedaan en niet over nagedacht dat door de warmte t mesje erg heet wordt en daardoor t plastic smelt.
    dus zitten te wachten op een nieuw mesje.
    en in de tussentijd moeten we alles koken,en met de staafmixer pureren.
    t gaat allemaal wel maar met die blender was t erg handig.en stomen is gezonder als koken.
    je hebt alles in 1

je stoomt de groenten zo'n 15 min.in het bakje wat je in de blenderkom hangt boven t mesje.
    als t gaar is kiep je t om in de blenderkom waar t stoom vocht in zit al.deksel erop paar sec. de schakelaar om op blenden en klaar.
    kind kan de was doen.geen ge-emmer met door een theezeef heen drukken e.d.
    in 20 min ben je klaar.van rouwe groenten tot papje.waarvan je maar misschien 5 min echt bezig bent met alles.zo hoef ik niet steeds te kijken of t echt gaar is en alles.en kan ik andere dingen doen.
    en t is net zo vloeibaar en zacht als uit n potje.
    en ik doe er dan ook vak nog een schep nutrix bij.
    en je kan er dus ook gewoon fruithapjes mee maken .

ik vindt m echt super.
    je hebt m er toch wel uit op den duur.
    je schaft ff in 1x wat aan.maar een potje is ook 1,- per potje dus ik vindt t wl waardt maar dat is mijn mening natuurlijk!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik ga straks gewoon alles in een pan koken en dan prakken, in het begin heel fijn en daarna wat groffer. Ik kook zelf ook met pannen dus daar kan nog wel een pannetje bij voor Eva ;). Mocht het zo niet werken, hebben we altijd nog een staafmixer.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind de staafmixer echt super! Helemaal omdat Louise geen stukjes in haar eten wil. Dan gaat ze kokhalzen dus het moet erg fijn gepureerd worden voor haar.

5. randi

randi Niet meer actief

hier ook een babycook en zeer tevreden van. je hebt alles in één apparaat( stomen, pureren en zelfs ontdooien en opwarmen) en je kan de voeding zo fijn of zo grof doen als gelijk je kindje wilt. ook handig om mee te nemen als je op reis gaat en vers wilt blijven geven omdat het compact is en overal te gebruiken

6. Kimmies

Kimmies Actief lid

Mar 9, 2007
    205
    0
    0
    Ik heb ook sinds een paar dagen de babycook; absolute aanrader! Nu krijg je er ook een schaal bij om hapjes in makkelijke porties in de vriezer te bewaren!

7. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ja die kreeg ik er helaas niet bij vorige maand toen ik m bij babypark kocht.je had ook zo'n speciaal bordje en die zat er ook niet bij.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik ben ook erg blij met de babycook! Met een pan en een blender kom je even ver, dat wel, maar dan nog blijft het voor mij een fijn ding. Het is wel een duur kreng ;)

9. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ja dat wel maar wat kost een potje....ook een euro per potje....dan heb je m er zo uit.

en ik stond vandaag weer te klooien met alles (omdat ik nog op mn nieuwe mesje wacht).
    eerst koken,dan alles in een beker en gokken of er genoeg water bijzit (wat bij de babycook altijd genoeg in zit onder) met een staafmixer erin en steeds kijken of er niks hards in zit nog.en dan in t bakje.dan heeft t overal ingezeten en is t inmiddels half afgekoeld weer.
    terijl met de babycook ff stomen (vaste tijd) mandje omkiepen deksel erop ff mixen en klaar.
    dat je er echt mee bezig bent na t stomen is misschien 2 min.
    super!

10. marloesss

marloesss Actief lid

Oct 17, 2006
    158
    0
    0
    Ik gebruik gewoon een staafmixer en een hoge maatbeker. Gaat hier prima!

11. augustus

augustus Niet meer actief

Ik vind het met de staafmixer ook prima gaan..
    Kook gewoon in 1 keer voor ongeveer 2 weken..en vries het dan in.

12. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
  13. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik doe t idd ook momenteel uit nood met een staafmixer.maar blijf echt stukjes houden.
    en dan kan ik idd wel meer gaan maken maar ik wil t echt elke dag vers geven en niet invriezen.
    en met de babycook had ik geen enkel stukje en was t zo fijn als uit n potje.
    maar goed t is maar net wat je handig vindt.
    ik vindt t handig dat ik t eten van tevoren klaarzet in de stomer.en vlak voor ze te eten krijgt zet ik m op stomen en hoef niet te wachten en erbij te blijven tot t kookt.
    en stomen blijft je vitamines toch net iets beter behouden als met koken.
    maar goed dat is nou mijn mening he.
    t is maar net wat je handiger vindt

14. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    babycook, nu 35 euro bij een abonnement op de kinderen (heb m zelf ook bij een abonnement)

15. augustus

augustus Niet meer actief

Op ebay zijn de babycook's ook betaalbaar, komen dan wel uit het buitenland

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik doe het met de bamix. Met fruit gaat dat super, maar met groente hou je stukjes idd.
    Ik ben echt niet van plan om mijn kindje een hele tijd fijn gepureerd eten te geven, dus ik koop geen babycook!
    Eten met stukjes is hartstikke goed voor de mondmotoriek.

17. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    als ze nog zo klein zijn mogen ze juist geen stukjes omdat de darmen dat moeilijker verteren.en ze kunnen er in verstikken.

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
  19. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zei ook een hele tijd ;), niet dat ik het nu al doe!
    En mijn staafmixer maakt echt niet zo'n grote stukjes dat ze er in stikt.
    Vanaf een maand of 7 zijn stukjes echt wel beter voor je kindje!

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    heb in het begin altijd geprakt nooit geblenderd
    en elke keer wat minder prakken tot dat het niet meer hoeft

Share This Page