Hsg

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nikske89, Jun 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden,,

Nou ik weet niet of ik hier helemaal goed zit,, omdat het nog niet gaat om een behandeling maar ik heb een vraagje.

Morgen moet ik (met knikkende knieen) voor mijn HSG onderzoek gaan. Nu heb ik heel veel verschillende verhalen gehoord,, wel pijn / geen pijn,, wel bloed / geen bloed,, man wel erbij / man niet erbij.

Ikzelf moet vanavond starten met antibiotica en pijnstilling,, morgen om 12.45uur heb ik het onderzoek. Manlief mocht eigenlijk mee naar binnen,, maar die kreeg onder geen elke voorwaarden vrij :(
    Nu ga ik dus alleen naar binnen en mijn stiefvader brengt me daarna naar huis omdat ik van onze fert.arts niet mocht auto rijden na het onderzoek. Als morgen blijkt dat mijn eileiders geen verklevingen hebben dan gaan wij in juli/augustus starten met IUI.

Nu ben ik heel erg benieuwd hoe dit bij jullie allemaal ging!!
    Alle verhalen zijn meeeeer dan welkom, alvast bedankt :)!!

2. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

Dec 3, 2007
    1,306
    0
    0
    Twente
    Hoi hoi,

Mijn hsg viel heel erg mee. Maar dat het is voor iedereen natuurlijk anders en het ligt er ook nog aan of je eileiders open zijn of niet. Ik heb van te voren en na de tijd geen pijnstilling gehad. Ik vond het een beetje lijken op een menstruatie achtige kramp, wat niet heel lang duurt. Na de tijd wel een beetje zeuderige buikpijn gehad. Mijn man was wel mee, maar mocht niet mee naar binnen! Heel veel succes morgen en ik zou mij er van te voren niet al te druk over maken. Je weet toch nooit hoe het voor jou is. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat fijn dat het bij jou meeviel zeg,, en ik zie aan je onderschrift dat jullie na heel wat teleurstelling eindelijk een mooi resultaat hebben!! GEFELICITEERD!!

Ik ga zeker laten weten hoe het was :)

Andere verhalen zijn nog steeds welkom....

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vond het onderzoek zelf vrij pijnlijk (pijnlijke krampen enzo), maar het duurde niet lang. Ik had wel mijn vriend erbij en daar was ik ook wel blij mee, jammer dat je vriend geen vrij kan krijgen zeg! Ik had trouwens geen last van het onderzoek daarna, ik heb geloof ik wel pijnstilling heb gebruikt, maar tijdens het onderzoek zelf hielp dat niet echt.

Succes in elk geval!

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Vooraf had ik wat pijnstilling gebruikt en een tabletje om rustig te blijven.
    Mijn onderzoek was erg pijnlijk. Wat achteraf blijkt zijn mijn eileiders in spasme geschoten tijdens het onderzoek waardoor er niets doorheen kwam alleen een hele vervelende en pijnlijke druk
    Op dat moment dacht ik dat ze dicht zaten. 1 was nog iets doorgankelijk maar niet veel. Achteraf bleek tijdens de laparoscopie dat ze beide goed open waren.
    Ook heb ik een dag of 2 wat bloed verlies gehad. Daarna nergens geen last meer van.
    Ik hoop dat ze goed doorgankelijk zijn en jullie snel mogen beginnen met iui. Heel veel succes!

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden hoe zijn jullie uiteindelijk zwanger geraakt?!

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik ben uiteindelijk na een paar jaar wachten op natuurlijke wijze zwanger geraakt toen ik was afgevallen (ik had pcos). Was wel op het nippertje naar 12 clomid behandelingen en net voor we naar IVF zouden overstappen.

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Roasao wat heerlijk dat jullie dan toch nog natuurlijk zijn zwanger geworden, maar wat een moeilijke jaren zullen julli gehad hebben.

Hier ligt het probleem bij mijn baarmoedermond, de zaadjes komen er niet doorheen. Vandaar dus de IUI, maar dan moeten ze eerst zeker zijn dat mijn eileiders open zijn, anders heeft IUI weinig zin.

9. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    uiteindelijk zijn wij na 2,5 jaar zwanger geworden. Na 5 iui behandelingen.

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat een lange weg,, maar gelukkig met een goed einde!! :D

11. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    marsim wat heerlijk!
    gefeliciteerd!

MAg ik vragen wat de opbrengst was na bewerking bij jullie?

Ik ga voor iui 2 deze maand.

12. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wat spannend meid!
    bij mij lukte de hsg niet... was veel te gespannen...
    uiteindelijk moest ik ook worden geopereerd aan mn eierstokken en heeft de gyn tegelijkertijd de hsg gedaan!

sterkte voor morgen! en hoop dat jullie wens heel snel uit mag komen!!!!!!!!!!!!!!!
    xx

13. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    Heel veel sterkte Nikske!

Ga je niet alleen?
    Mijn zus was mee en dat was erg fijn.

14. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ik durf je echt niet meer te zeggen wat de opbrengst was na bewerking. Ik denk dat je je daar ook niet teveel op moet pinnen. één is in principe voldoende he;).

Meiden heel veel sterkte maar nog meer succes. Hopelijk hebben jullie binnenkort een mooie test in handen die 9 maanden later wordt ingeruild voor een hele mooie en lieve zoon/dochter.

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Manlief kon helaas onder geen enkele voorwaarde vrij krijgen :(
    Mijn stiefvader gaat met me mee (niet mee naar binnen natuurlijk :p) haha. Maar ik mocht van onze fert.arts. niet zelf auto rijden na het onderzoek, dus dan brengt mijn stiefvader mij naar huis.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat maakt qua pijn helaas echt niet uit hoor!

Mijn eileiders en baarmoeder zien er uitstekend uit. Eileiders prima doorgankelijk.

Desondanks vloog ik tegen het plafond van de pijn toen die vloeistof mijn eileiders inliep. (Sorry TS.)
    Gelukkig was het daarna ook klaar. Het duurt dus niet lang, hooguit een paar minuutjes.

Het doet bij de een wel pijn en bij de ander helemaal niet.

Ik hoop dat het jou ontzettend meevalt en wil je voor morgen veel sterkte wensen!

17. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    was bij mij ook het geval, fijn dat er iemand meegaat.

Had er zelf wel heel erg last van tijdens het hele gebeuren zelf, daarna buikpijn en erg moe.

xx

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Nou wat viel me dat HSG reuze mee zeg, druk gemaakt om niets. Natuurlijk voel je die vloeistof en ik heb de krampen even flink weg moeten puffen maar het was echt heel goed te doen. (en dan heeft ze ook nog 2x vloeistof moeten spuiten omdat het in 1x niet lukte)

De gyn zei dat de krampen leken op lichte weeen en dat ik ze super had weggepuft. Kom dus maar op met die bevalling :p haha

Mijn eierstokken waren goed doorgankelijk, dus wij gaan in juli starten met IUI. Ik moet mezelf dan wel spuiten zetten (pregnyl) om de eisprong op te wekken, zodat ze zeker weten dat ze inseminatie op de goede dag doen.

Ze proberen 3x IUI en als dat niet lukt krijg ik een kijkoperatie en na die kijkoperatie proberen ze nog 3x IUI. Als na 6 IUI's nog geen resultaat is dan worden we naar een kliniek doorgestuurd voor IVF.

Maar we gaan ervanuit dat een van die zes IUI's wel moet lukken (positief blijven)

Ons wondertje komt steeds dichterbij!!!

Nou ik ga nu even een plat liggen, ben een beetje misselijk van de medicijnen en de vloeistof.

xxx

19. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wat fijn dat het goed is gegaan!
    spannend hoor! hoop dat die kijkoperatie helemaal niet meer nodig zal zijn!!!

sterkte met alles en doe maar lekker rustig aan hoor meis!

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Ons zaad is trouwens laatst bewerkt om te kijken of het gebruikt kon worden voor IUI en we hadden 10miljoen goede zaadcellen :)

Alles boven de 5 miljoen geeft een reeele kans op slagen van IUI

Share This Page