Vitamine druppels bij 14 maanden.. HELP !

Discussie in 'Voeding' gestart door mirjam2112, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Oh wat hebben we toch een lekker ding gekregen als dochter en gelukkig zit er genoeg pit in... MAAR hoe krijg ik in hemelsnaam die vitamine druppels naar binnen ???!?!?!

Vanaf een lepeltje is Mission Impossible.... kan je die druppels ook bijvoorbeeld op de worst op haar boterham druppelen ? Die eet ze altijd braaf op, als ik nou op elk stukje een druppeltje doe, werkt dat dan ook ?? Of mag dat niet ? Misschien door de appelsap heen ofzo?

Ze krijgt dus sinds kort geen Peuter Groeimelk meer dus zou ik 10 druppels vitamine D per dag bij moeten geven volgens het CB, op het doosje staat echter 5 druppels..

Wat en hoe doen jullie dit ??

Bedankt alvast :D

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het nieuwe advies is tegenwoordig 10 druppels. Alleen op sommige doosjes staat dus nog 5 druppels. Je kunt dus die 10 van het CB aanhouden.

Wij geven tegenwoordig tabletjes. Dat gaat een stuk beter. Hij noemt ze echt snoeppies en kijkt sip als ze op zijn..

Met die druppels ergens in, had ik altijd het idee dat het er misschien niet allemaal inging. Ik deed het wel in de melk, maar als hij dan zijn melk niet helemaal drinkt mist hij een gedeelte.

Door de appelsap kan ook wel denk ik, mits je de waterversie hebt. De olieversie zal niet zo goed mengen..

3. mirjam2112

En die tabletjes zijn ook bij de etos ofzo te koop ??

Demi is nogal kieskeurig en ze voelt het aan als het geen echte snoepjes zijn hahah tenzij ze misschien errug lekker smaken ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ze hier bij de lokale drogist. Maar denk dat de etos ze ook wel heeft. Staan waarschijnlijk naast de andere vitamines..

Mijn zoontje vind ze wel erg lekker, maar die lust best veel, dus dat is dan weer beoordelen of jou kleine het ook lekker gaat vinden.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Denk dat je zo overal wel door kan doen hoor, ook wel druppelen op de boterham of een stukje ontbijtkoek? Er zijn idd. ook tabletjes, misschien accepteert ze het wel als noepje. Hier kun je die gewoon bij de supermarkt kopen hoor. Het advies van Vit. D is veranderd naar 10 druppels.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

De hoeveelheid druppels is gebaseerd op een bepaalde hoeveelheid vitamine D die in de druppels zit en die hoeveelheid kan epr merk verschillen... Ik geloof dat het om 10 microgram per dag gaat wat je kleintje moet hebben, (maar check even bij CB), en op de verpakking staat wel hoeveel er in zit. Kan dus betekenen dat je van het ene merk 10 druppels moet hebben en van het andere maar 5...
    Je dochter drinkt wel melk? Kan het daar niet doorheen?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon toch vanaf een lepeltje (10 druppels = nieuwe richtlijn. Er zijn nog oude doosjes in de handel. Even checken: er moet opstaan 100% ADH bij kinderen tot 4 jaar). Wat is het probleem met het lepeltje? Het spul is zoet dus dat wil meestal wel.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik doe de druppels in de yoghurt. Gewoon een lepel yoghurt nemen, de druppels erbij en hap naar binnen! Volgens mij smaakt het niet eens anders, want ze eet het zo op zonder een vreemd bekkie te trekken. Werkt prima en zo weet je zeker dat ze het binnenkrijgt.

9. mirjam2112

haha het probleem is juist dat ze niks wil van een lepeltje...

Heb het door de yoghurt al geprobeerd maar dat heeft ze door op de 1 of andere manier :( misschien ziet ze het aan m'n hoofd haha

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En als je de tabletjes gebruikt?

Mijn zoontje krijgt vit. D vanaf dat hij een maand of 7 was en geef hem al vanaf die tijd de tabletjes..

11. mirjam2112

Die tabletjes ga ik zaterdag halen, wist niet eens dat dat bestond.. en gaan we die proberen. misschien als ik haar wijsmaak dat het een snoepje is hahah maar eigenlijk krijgt ze nog geen snoepjes dus dan kan ik haar ook niet in de maling nemen :D

als ik het nou op de grond leg en zeg dat ze het niet mag pakken dan stopt ze het vast in d'r mond hahaha

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor; de oliedruppels smaken dus nergens naar!

Gewoon op een lepel vla? Oh, een lepel werkt niet? Dan gewoon in een yoghurttoetje oid, hoe groter de fles of het schaaltje; des te meer er aan de wand blijft plakken he?

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik deed/doe ze altijd gewoon door de melk of vruchtensap. Altijd in wat drinken want zo krijgt ie het gegarandeerd binnen.
    Je kunt het door alles doen!
    Succes!

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou ze persoonlijk niet door een fles doen, wat als hij die niet helemaal opdrinkt?

Gewoon wijsmaken dat het snoepjes zijn :D volgens mij zijn ze lekker want zelfs onze hond is er razend op hahahaha

Deel Deze Pagina