Heee Dames, Ik las hier iets over Etos zwanger worden, maar ik mag ze niet hebben. ik heb een vitamine b te kort en de foliumzuur die erin zit breekt het extra af dus helaas dat mag niet, maar ben eens verder gaan lezen en nu schijnt eingelijk dat vitamine E de vruchtbaarheid kan bevorderen. Ik heb het ook even opgezocht en dit staat er over in: Functie Vitamine E is een vetoplosbare vitamine, het lichaam is dus in staat om het op te slaan. Dit gebeurt in de lever, vetweefsel, het hart, de testikels, de baarmoeder, de spieren en de hypofyse. In tegenstelling met de andere vetoplosbare vitaminen wordt van vitamine E echter tot 70% van de inname met de ontlasting uitgescheiden. Vitamine E behoort tot een groep van stoffen, de tocoferolen. Er zijn diverse tocoferolen, maar alfa tocoferol is wel de meest bekende. Vitamine E is erg gevoelig voor bewerking (90% gaat verloren bij de verwerking van tarwe tot witmeel). Vitamine E beschermt onder andere onverzadigde vetten tegen veranderingen in de structuur. Hoe meer men van deze vetten eet, hoe meer vitamine E men nodig heeft. Vitamine E heeft een belangrijke antioxidant functie, hierdoor heeft het een beschermend effect tegen de schadelijke inwerking van vrije radicalen Het verbetert het effect van het immuunsysteem Het speelt een belangrijke rol in het gezond houden van de bloedvaten, en verbetert de bloedcirculatie Het heeft een positief effect op de huidgenezing Verbetert de vruchtbaarheid en helpt miskramen te voorkomen Speelt een rol in de zuurstofhuishouding van ons lichaam Beschermt lipoproteinen tegen oxidatie Zit in Tarwekiemen Volkorenproducten Sojaolie Zonnebloemolie Broccoli Groene bladgroenten Tomaten Boter Pinda's Indien tekort Onvruchtbaarheid Tekort kan leiden tot futloosheid, onverschilligheid Een tekort kan een nadelig effect op het bloed hebben (bloedarmoede, slechte rode bloedcellen) Spierdegeneratie Indien teveel Vitamine E is vrijwel nooit toxisch. Hoge en langdurige doseringen kunnen incidenteel klachten geven. Hierbij kan een verhoogde bloeddruk voorkomen. Therapeutisch gebruik Vitamine E lijkt een gunstig effect te hebben op menstruatie stoornissen en premenstrueel syndroom. Vertraagt de ontwikkeling van de ziekte van Parkinson. Het lijkt het risico op een hartaanval te verminderen. Verder zijn er positieve effecten bij taaislijmziekte, spierdystrofie, problemen met het immuunsysteem, epilepsie en onvruchtbaarheid. Opmerkingen Vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken, zwanger zijn of borstvoeding geven hebben extra vitamine E nodig. Rokers en personen die veelvuldig alcohol gebruiken doen er goed aan extra vitamine E te nemen. Gebruik van vitamine E samen met anticoagulantia (bloedstollingsremmende middelen) wordt ontraden. Dit vindt zijn oorzaak in het feit dat vitamine E zelf een bloedstollingsremmend effect heeft. Dit kan een invloed hebben op de benodigde dosering van deze medicatie. IJzersulfaat breekt vitamine E af. Vitamine E moet niet in grote mate ingenomen worden als je bloedverdunners gebruikt omdat het, het bloedverdunnende effect van de medicijnen kan versterken. Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH): 10 mg Maximale veilige hoeveelheid: 540 mg
o.k....zo zie je maar weer! vooral veel gezond eten dus, want in de meeste gezonde producten zit het wel...brocoli, tomaten, bruin brood etc.. en het zit dus ook in etos zwanger worden neem ik aan? grappi we zitten beide in de 3 de ronde! succes met zwanger worden meid, liefs
Hee meis, Ja dat klopt daar zit het zeker weten in weet niet in hoe zo'n dosering maar het zal vast wel genoeg zijn, en zeker hoor als je gezond eet dan moet dat denk ik inprincipe genoeg zijn. Zucht jaa op naar de volgende ronde ik zie dat jij met een hele dikke week je eisprong hebt helaas ben ik nog steeds overtijd en hoop ik het heel snel te mogen worden, het is elke morgen weer een teleurstelling maar de dag duurt nog even dus ik hoop het heerl erg, Wie weet zijn we samen zwanger de volgende ronde Liefs
Hoi, Ik heb net je stukje over de vitamine E gelezen. Sinds kort slik ik ook vitamine E en foliumzuur op aanraden van een vriendin die vrij snel zwanger was. Zij zat ook aan de vitamine E. Of het toeval is of als het echt geholpen heeft weet ze niet...Ik probeer het nu ook. Heb de vsm mamma even aan de kant gezet. Heb ook een poosje die van etos gehad, tot ik zo'n capsule niet goed door had geslikt en ik moest overgeven omdat t omhoog kwam en vreselijk zuur!!
mm...wat vervelend dat je zo overtijd bent wilma... heb ik zelf ook wel eens eerder gehad toen we voor de eerste gingen.. eerst de teleurstelling van de negatieve test en dan duurt het ook nog zo lang...laat dan die ongi maar komen he?,...dan start de volgende ronde tenminste... sterkte ermee in elk geval! liefs