Vitamine E kan vruchtbaarheid bevorderen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ProudMom28, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo Dames,

Het hoort hier niet helemaal thuis, en als jullie het vervelend vinden dan moeten jullie deze topic verwijderen hoor, maar ik wil jullie allemaal zo graag een kindje gunnen en ons zelf natuurlijk ook dat ik eens ben gaan rond neuzen en nu schijnt dat vitamine E de vruchtbaarheid kan bevorderen. Ik heb het gekopieerd als jullie willen mogen jullie het eens gaan lezen.

Functie
    Vitamine E is een vetoplosbare vitamine, het lichaam is dus in staat om het op te slaan. Dit gebeurt in de lever, vetweefsel, het hart, de testikels, de baarmoeder, de spieren en de hypofyse. In tegenstelling met de andere vetoplosbare vitaminen wordt van vitamine E echter tot 70% van de inname met de ontlasting uitgescheiden. Vitamine E behoort tot een groep van stoffen, de tocoferolen. Er zijn diverse tocoferolen, maar alfa tocoferol is wel de meest bekende. Vitamine E is erg gevoelig voor bewerking (90% gaat verloren bij de verwerking van tarwe tot witmeel). Vitamine E beschermt onder andere onverzadigde vetten tegen veranderingen in de structuur. Hoe meer men van deze vetten eet, hoe meer vitamine E men nodig heeft.

Vitamine E heeft een belangrijke antioxidant functie, hierdoor heeft het een beschermend effect tegen de schadelijke inwerking van vrije radicalen
    Het verbetert het effect van het immuunsysteem
    Het speelt een belangrijke rol in het gezond houden van de bloedvaten, en verbetert de bloedcirculatie
    Het heeft een positief effect op de huidgenezing
    Verbetert de vruchtbaarheid en helpt miskramen te voorkomen
    Speelt een rol in de zuurstofhuishouding van ons lichaam
    Beschermt lipoproteinen tegen oxidatie
    Zit in
    Tarwekiemen
    Volkorenproducten
    Sojaolie
    Zonnebloemolie
    Broccoli
    Groene bladgroenten
    Tomaten
    Boter
    Pinda's
    Indien tekort
    Onvruchtbaarheid
    Tekort kan leiden tot futloosheid, onverschilligheid
    Een tekort kan een nadelig effect op het bloed hebben (bloedarmoede, slechte rode bloedcellen)
    Spierdegeneratie
    Indien teveel
    Vitamine E is vrijwel nooit toxisch. Hoge en langdurige doseringen kunnen incidenteel klachten geven. Hierbij kan een verhoogde bloeddruk voorkomen.
    Therapeutisch gebruik
    Vitamine E lijkt een gunstig effect te hebben op menstruatie stoornissen en premenstrueel syndroom.
    Vertraagt de ontwikkeling van de ziekte van Parkinson.
    Het lijkt het risico op een hartaanval te verminderen.
    Verder zijn er positieve effecten bij taaislijmziekte, spierdystrofie, problemen met het immuunsysteem, epilepsie en onvruchtbaarheid.
    Opmerkingen

Vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken, zwanger zijn of borstvoeding geven hebben extra vitamine E nodig.
    Rokers en personen die veelvuldig alcohol gebruiken doen er goed aan extra vitamine E te nemen.
    Gebruik van vitamine E samen met anticoagulantia (bloedstollingsremmende middelen) wordt ontraden. Dit vindt zijn oorzaak in het feit dat vitamine E zelf een bloedstollingsremmend effect heeft. Dit kan een invloed hebben op de benodigde dosering van deze medicatie.
    IJzersulfaat breekt vitamine E af.
    Vitamine E moet niet in grote mate ingenomen worden als je bloedverdunners gebruikt omdat het, het bloedverdunnende effect van de medicijnen kan versterken.
    Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
    Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH): 10 mg
    Maximale veilige hoeveelheid: 540 mg

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Kijk deze aanvullende informatie kan op zich geen kwaad.
    Maar zo zijn er verschillende producten die invloed hebben op vruchtbaarheid of dit kunnen bevorderen.

Zo heb ik ooit de tip gekregen om maca te gebruiken.
    En nog een kruid.

Maar misschien ga ik er toch wat beter op letten.
    Want ik zag dat het ook tegen futloosheid is en menstruatieklachten. En daar heb ik dus wel last van.

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Lief van je dat je zo met ons meedenkt!
    Daar zouden sommige mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!
    Met deze informatie kunnen we veel meer dan:
    Je moet er niet zoveel mee bezig zijn! Haha!

Liefs Loesie

4. ProudMom28

Wat ontzettend lief van jou, ik was gisteren aan het lezen op de verpakking van etos, en heb het natuurlijk meteen opgezocht op internet ;) en het schijnd echt zo te zijn, ik heb vanmorgen gelijk 1 ingenomen mischien helpt het. Ik gun het iedereen zo graag, ik vind het zoo vreselijk dat ze allemaal lang bezig zijn met allerlei onderzoeken, waaronder ik zelf ook (clomid) maar goed mischien werkt het echt!

Ik ben blij dat je het niet erg vind dat ik het hier heb geplaatst.

Liefs Wilma26

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Tuurlijk is dat niet erg, je bedoelt het toch goed!?!
    Het is ook oneerlijk dat we allemaal zo lang moeten wachten op een wondertje.
    Je ziet zo vaak dat er meiden zwanger raken die helemaal niet voor het kindje kunnen zorgen o.i.d en wij hebben alles voor elkaar en zouden echt zoooooooooooo graag een kleintje van onszelf willen en dat lukt dan niet!

Soms is dat zo oneerlijk verdeeld!

Ik hoop dat we gewoon snel zwanger zullen raken! Hoe dan ook!

Liefs

6. ProudMom28

Daar heb je helemaal gelijk in, sommige vrouwen krijgen kinderen hup weer een hup weer een zelf indd kunnen ze er niet zo heel goed voor zorgen en hebben geld problemen of wat dan ook, maar goed oneerlijkheid is er natuurlijk altijd wel. Maar het is o zo herkenbaar, we hebben veel vrienden om ons heen die zwanger zijn en dat is erg moeilijk ben natuurlijk heel blij voor hun maar je zit zelf met een rot gevoel van waneer wij herken je mischien ook wel? :)

Ik ga heel hard mijn duimen voor jullie allemaal draaien en heel veel positieve energie sturen, en dat we allemaal maar snel een gezond kindje op de wereld mogen zetten.

Een hele fijne zondag!!

Liefs Wilma

Deel Deze Pagina