ook hier een vraag over vitamine k

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door angiebaby, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hallo.
    Ik zag dat sa 1980 toevallig ook wilt stoppen met de borstvoeding en ook een vraag had over vitamine k.

Alleen zit t bij mij net iets anders....

Onze dochter drinkt 6 x 70 cc maar vaak ook 7x 60 a 70 cc.

Omdat ze 4 weken te vroeg was lukte het haar niet om aan de borst te gaan,ik ben vanaf t begin gaan kolven en tot op heden lukte het me niet om helemaal volledig elke voeding mijn voeding te geven dus dat we aanvulde met kv.(in een medela calma flesje)

Ze dronk wel meer borstvoeding dus ik moest vitamine k en d gaan geven.

Nu heb ik sinds gisteren de knoop doorgehakt om definitief te stoppen met kolven en borstvoeding heb haar al een paar keer geprobeerd aan te leggen maar ze begrijpt niet goed wat ze er nu mee moet t is iedere keer zo'n opgave om te kolven en mn voeding er dan uit te moeten persen en dan heb ik vaak nog veelste weinig,ik ben gebroken en trek t niet meer.

Nu mijn vraag ik heb dus zo weinig dat ik nu vanaf gister avond 17:00 uur tot nu maar 2 voedingen nog heb af moeten kolven voor de rest houden me borsten t prima.
    Van de 7 voedingen drinkt ze er dus 5 a 6 in kv en 1 in bv moet ik nu al stoppen met vitamine k en d?

En mag ik d wel gewoon blijven geven of krijgt ze dan teveel omdat dat ook in flesvoeding zit?

Sorry voor mijn lange verhaal wacht uw antwoord af bedankt!:D

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Zodra de kunstvoeding meer is dan de Bv kan je met de vit K en D stoppen.
    Straks als je kleine rond de 1 is en hooguit nog 1 a 2 flessen gaat drinken dan start je weer met Vit D.

Ilja

Deel Deze Pagina