Ik weet dat jullie het druk hebben dus ik wil concreet weten waar ik me aan moet houden bij het afbouwen van borstvoeding; overal lees ik over het vervangen van voedingen door nutrilon (merk onbelangrijk) maar mijn dochter drinkt nu nog (10 weken) 6 à 7 keer per dag. Op de nutrilon verpakking staat 4 voedingen van 200 ml per 24u geschreven. Mijn kleine meid is al vrij fors (6 kilo) voor haar leeftijd, met bv mag dat maar wat nu toedoen met kv?! Mijn man en ik zijn beiden slank, ik wil haar geen aanleg voor obesitas mee geven... Wat hou ik aan? Greetjes inge
Voor bovenstaande vragen heb ik inmiddels een lactatiedeskundige gesproken via het CB, die zei o.a. Dat afbouwen in 2 weken 'erg snel' was. Laatste vraag; voor wie is dat 'erg snel', voor mij omdat ik stuwing en ontstekingen kan krijgen, of voor mijn dochter omdat haar lichaam aan kunstvoeding moet wennen????
hoi fijn dat je inmiddels een lk hebt gesproken, ik loop een beetje achter met vragen beantwoorden.... Voor jouzelf is het snel in 2 weken, het idee is om 1 voeding per 4-7 dagen eraf te halen, dat kan soms wel sneller hoor, maar dan loop je inderdaad kans op stuwing en evt een borstontsteking. Haar lichaam moet wel aan kunstvoeding wennen, dat kan wel in 2 weken, maar hoe langzamer hoe beter! Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer. Mirjam