Tja, de titel zegt genoeg. Ook bij de 2e ben ik weer onzeker. Erg he.... En eigenlijk weet ik het antwoord wel maar zoek toch bevestiging. Groeit ze wel genoeg??? Even de situatie; dochter is 4 maanden. Krijgt volledig Bv. 5 voedingen. Ongeveer zo; 5.00/5.30 8.00 11.30/12.00 15.30/16.00 18.30 Ze laat zelf ongeveer 3,5 - 4 uur tussen. Slaapt zelf door van 19.00-05.00/05.30. Ze is erg tevreden, lacht heel veel, huilt bijna nooit, slaapt goed. Overdag slaapt ze 's ochtends 1 a 2 uur en 's middags ongeveer 3 uur (aan 1 stuk of in 2 slaapjes). Kortom, ze is een heel tevreden meisje dat prima slaapt. Ze drinkt ook goed. Drinkt eigenlijk altijd 2 borsten. Ze drinkt vrij snel, ongeveer 5 á 10 minuten per borst. alleen de avond voeding van 18.30 doet ze erg lang over omdat ze dan vaak in slaap valt. Ook laat ik dit lekker lang duren omdat dit eigenblijk het enige moment is dat ik echt even helemaal alleen rustig kan voeden omdat manlief dan thuis is voor onze oudste dochter en geniet ik er dubbel van. De overige voedingen is de oudste er altijd bij dus is er wat minder rust Gewicht was bij de geboorte 3970 gram en 53 cm Nu bij 4 mnd is ze 6200 gram en 64.5 cm. Vorige maand was ze 5750 gram en 61.4 cm. De reden waarom ik twijfel of ze wel genoeg groeit is omdat mijn oudste veel meer groeide. Die woog met 4 mnd 7 kg en was 65 cm. Eigenlijk denk ik dat ze het wel prima doet omdat ze tevreden is en omdat ze overdag zelf 3 a 4 uur tussen de voedingen laat en 's nachts zelfs ruim 10 uur maar toch... Dus graag even bevestiging van jullie kant; Ze groeit toch wel genoeg??
Vul de gegevens eens in op de website van borstvoeding.com Daar staat de groeicurve van de WHO. Als ze daar haar eigen lijntje volgt, groeit ze prima. Vergelijken is altijd lastig. Belangrijkste is haar eigen lijn. Het is niet vreemd als het ene kindje kleiner blijft dan de andere. Ik herken je gevoel wel. Ik begon veel rustiger deze keer, maar omdat zijn groei wel een tijd echt achterbleef ben ik nu echt bijna obsessief.
Dit is precies de curve van ons zoontje . Hij is een heel tevreden en vrolijk mannetje. Er was stress bij het cb omdat hij volgens hen niet genoeg aankwam, maar hij is ook zo beweeglijk, zit/ligt geen seconde stil. Ik maak me er nu niet zo druk meer om. Beweegt jou meisje veel? Dan verbrandt ze namelijk ook veel energie.
Oh ik ben jaloers op zo'n mooie curve! Die van mij bungelt helemaal onderin. Maar ja, genoeg poep en plas luiers, tevreden en allemaal van die mini's in de familie, het zal wel goed komen
Lijkt me een prima curve, ze zocht in het begin wat haar lijntje, maar ze groeit nu mooi, geen afvlakking ofzo.
Prachtige curve! Mijn meisje zit vanaf het begin op -1 met gewicht (lengte gemiddeld) en heeft ook wat dipjes gehad. Maar bij ons maakt het CB zich daar echt niet druk over. Als ze maar niet van -1 naar +2 zal stijgen, maar dat is logisch.
Hej, Als je meis gewoon vrolijk, allert en genoeg luiers heeft zou ik me echt geen zorgen maken hoor! Je kan natuurlijk voor je goeie gevoel gewoon voor je naar bed gaat nog een 'droomvoeding' aanbieden. Dit vind mijn dochter ook heerlijk. En anders ook op jou verzoek aanbieden, maar dat is dan meer om je productie op peil te houden Mijn dochter is trouwens nu pas 7,5 kg bij 8 maanden.. Dus elk kind is anders maar dat weet je zelf ook wel
Thanx allemaal! Ons meisje beweegt inderdaad ook veel. CB maakt zich ook geen zorgen hoor, maar het is meer omdat in onze familie de baby's allemaal wat dikkertjes zijn (oudste ook ) en zij gewoon echt de enige is die wat lichter/tengerder is. Maar, ze is super vrolijk, heeft veel plasluiers, voldoende poepluiers, is alert, etc etc. Dus het gaat inderdaad prima. Elk kind is ook anders maar ja, je gaat toch twijfelen (ik in ieder geval) En, vaker aanleggen heeft ook geen zin hier, ze drinkt echt alleen maar als ze honger heeft. heeft ze dat niet, dan drinkt ze 1 slok en gaat dan heerlijk tegen me aan liggen lachen
Dan zou ik me zeker geen zorgen maken. Heerlijk genieten van je meisje die duidelijk precies krijgt wat ze nodig heeft.