na de 1e prikjes/borst vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Kirrebir, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft gistermiddag zijn eerste prikjes gekregen.

Na een paar uur kreeg hij een beetje verhoging (niet noemenswaardig 37,7) en was hij erg huilerig. Het drinken (bv) ging ook niet van harte.

Vandaag heeft hij nog steeds 37,7 en slaapt al de hele ochtend.
    Af en toe wordt hij heel even wakker en heeft dan honger. Maar hij drinkt dan maar een paar slokken en valt dan weer diep in slaap...

zo krijgt hij geen enkele keer een volledige voeding.
    Kan dat kwaad voor hem?

En voor mijn productie (heb sowieso het idee dat het wat minder is nu)?

Daarnaast heb ik sinds 2 dagen tussen de voedingen door wat scherpe prikken door mijn borsten (alsof er naaldjes in steken) én voel ik de tsr ineens heel goed (licht pijnlijk).
    Kan er eventueel een verstopping zijn?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De reactie van je zoon is normaal, ze kunnen er wel even een beetje ziek van zijn.

Je zou tussendoor kunnen kolven, zodat de productie hoog blijft. Als je niet kolft, dan gaat je zoon er zelf weer wel voor zorgen dat de productie verhoogd wordt door veel te komen. Je voelt de tsr heel goed nu; ik denk dat het komt omdat ze dan zo vol zitten. Ook daar is het goed voor dat je even afkolft.

Ook kan het dat je spruw aan het ontwikkelen bent. Je zoon drinkt dan niet goed, laat iedere keer los, en je borst is pijnlijk en je tepel branderig. In het mondje van je zoon is dan witte uitslag te zien, die je niet weg kunt poetsen. Ga dan naar de huisarts, die geeft je medicijnen voor jullie allebei.

Hoe voelen je borsten verder aan? Vol of niet? Zorg ervoor dat je borst minimaal om de andere voeding leeg is, de voeding erna de andere borst. Zo voorkom je borstonsteking.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina