Geloof dat ik er middenin zit. En i need a peptalk. Afgelopen nacht zat er 1.5u tussen de voedingen. Voorafgaand een voeding die ruim 2 uur duurde, van 2200u tot 00:10u. Ben brak, weet dat dit normaal is. Maar het is soms moeilijk positief teblijven als je er doorheen zit, soms vergeet ik zelfs waarom ik zo graag borstvoeding wilde geven. Het is zo intensief. Hoe lang duren die regeldagen?
Volhouden hoor! Die eerste regeldagen duurde bij mij niet zo lang, dag of 2. Veel aanleggen en veel water drinken, dan kom je er het snelst doorheen. Probeer het je gemakkelijk te maken wanneer je baby clustert. Ga in een fijne houding zitten of liggen (gebruik extra kussens!) dan kun je zelf ook wat ontspannen. Het is logisch dat je brak bent. Net bevallen, een kindje die vaak drinkt. Dat is zwaar. Ik vond die eerste dagen nog wel meevallen, je zit nog vol met adrenaline, maar juist vanaf het moment dat de kraamhulp weggaat, kickt die vermoeidheid erin. En misschien is dat wel de hele oorzaak van de regeldagen (vermoedde onze kraamhulp). Denk er maar aan dat je dit probleem grotendeels ook hebt met flesvoeding. Dan ben je ook moe en drinkt je kindje ook nog best vaak. En borstvoeding is het beste voor je kindje! Sterkte!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hier meestal een dag of 2. Zeker als je nog herstellende bent en je slaap goed kunt gebruiken kan het heel zwaar zijn maar met vaak aanleggen en veel huid-op-huidcontact was het hier vaak zo weer voorbij. Sterkte, knuffel!!!
Hier ook meestal 2 dagen en inderdaad gewoon lekker relaxen hoor.. maak het jezelf gemakkelijk... ga erbij liggen of lekker voor de tv en laat je verzorgen door ml!
Aggossie...ze is 10 dagen! Wow gefeliciteerd zeg! Ja, dan zit je er middenin! Hoe lang het duurt hangt van veel dingen af, maar het heten niet voor niets regeldagen...hou rekening met tussen de 2 en 5 dagen. Mocht je er niet uitkomen, PB me even, ik ken een goede lactatiekundige in je omgeving.
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een prachtige naam heeft jullie meisje. Regeldagen, je zit er inderdaad middenin. Heel goed voor jezelf zorgen (goed eten, voldoende drinken en rust nemen) en verder aan toegeven. Succes!