Vitamine pillen vergeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani84, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi hoi

Ik slik sinds ik zwanger ben eigenlijk de vitamine pillen van VSM voor mama.

maar ik vergeet ze nu de laatste weken steeds. Als ik er aan denk neem ik er wel weer een, mar vergeet er zo 4 dagen achtereen wat.

Kan dit nog kwaad? nee toch.. maar ik bedoel het is denk ik wel beter als ik ze neem toch?

Groetjess

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik denk dat het geen kwaad kan... sommige vrouwen nemen helemaal geen extra vitaminen.. als je gewoon goed/gezond eet is er niks aan de hand

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

volgens mij niet. Er zijn zelfs vrouwen die rond jouw tijd niksm eer slikken omdat het ook niet perse meer hoeft. Na foliumzuur stoppen veel vrouwen gewoon. En halen ze de vitamientjes uit het eten. Zo heb ik het gehoord hoor :D

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nee hoor meid...ik heb alleen de eerste maanden foliumzuur geslikt en verder niks.

Gewoon zorgen dat je lekker gezond eet en dan is er niks aan de hand en heb je die pillen helemaal niet nodig.

Het is niet slecht om het wel te doen trouwens....het kan nooit kwaad natuurlijk ;)

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Kan geen kwaad, gewoon gezond eten!
    Niks aan het handje!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee hoor geeft niets, zeker nu niet.
    Ik slik ook nog vitamines, maar gewoon zodat ik dan zeker weet dat de kleine elke dag wat goeds binnen krijgt en ik niet hysterisch gezond ga zitten doen (wat ik ook niet kan hihi)..maar nodig is het dus niet meer als je maar gezond doet.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Kan geen kwaad hoor :)
    Ik vergeet ze ook af en toe, maar sommige vrouwen slikken ook helemaal niks meer. Dus ik maak me er ook nooit zorgen over als ik ze weer vergeet :)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb na foliumzuur ook niks gebruikt. kreeg die pillen niet weg en probeer gewoon gezond te eten nu.

9. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Kan geen kwaad hoor. Bij mij was en is mijn vergeetachtigheid zo groot dat ik ook foliumzuur ben vergeten. Niet slim nee, maar kan alleen maar gaan aannemen dat alles goed is.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi dames

Dat lucht op haha bedankt voor jullie reacties. Elke keer denk ik he shit weer vergeten..

ik probeer wel gezond te eten enz.. elke dag fruit en verse groente zeker 3x in de week

Groetjess

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Kan geen kwaad nee maar als je het toch wel graag wilt dan kun je ze het beste elke dag ophetzelfde tijdstip nemen, dan wordt het een gewoonte : )

Ik neem ze samen met mijn ijzertablet altijd na de lunch. Ze liggen dan ook altijd op het hoekje van de (eet)tafel.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik nam ze in het begin niet. Ook geen foliumzuur omdat het vrij onverwachts was.
    Met 5-6 weken kwam ik erachter en mijn huisarts heeft me meteen een bloedonderzoek laten doen, aangezien ik aangaf echt onwijs ongezond te eten.
    Ook mijn foliumzuurgehalte (ok andere naam had het geloof ik) was getest en alles wat ze maar konden testen was gewoon goed.

Daarna ben ik wel iets gezonder gaan eten natuurlijk, maar ik denk dat ik nog niet helemaal gezond genoeg eet ook al let ik er op. Als ik een dag niet echt gezond heb gegeten neem ik zo'n vitaminepil. De dagen dat ik gezond eet neem ik er geen een.
    Nou en volgens mij ben ik op deze manier toch nog wel gezond bezig hoor :)
    Dus die pillen zijn niet een verplichting, maar meer als voorzorg voor als je te weinig binnenkrijgt.
    Mijn huisarts vond het niet eens nodig dat ik toen met foliumzuur begon omdat het nog voor paar weken was en mn gehalte toch prima in orde was.

13. bolleke25

bolleke25 Actief lid

26 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik nam enkel de eerste drie maanden foliumzuur.
    Ben geen pillenslikker, heb er enorme moeite mee.
    En nu neem ik niks meer, mijn gynae wil nog maandje wachten met het starten van vitamines, maar heb al goed laten merken dat ik gene pillenslikker ben. Goed aan je fruit en groentjes denken, zou ik zeggen.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb helemaal niks geslikt. Ook geen foliumzuur (ja één week). :oops: Maar dat laatste kwam omdat mijn huisarts zei dat dat niet nodig was, alleen voordat je zwanger werd (en omdat het ongepland was, was ik daar uiteraard nog niet mee begonnen). Toen ik erachter kwam dat het toch wel verstandig was om te slikken als je zwanger was, was ik al bijna drie maanden zwanger. Dus toen had 't al geen zin meer.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik heb helemaal niets geslikt.
    Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was ik al tien weken, dus had foliumzuur geen nut meer.
    Als je goed gezond en gevarieerd eet, hoef je echt geen vitaminepillen te eten.
    Alledrie m'n zoons zijn kerngezond!

Deel Deze Pagina