Met 12 weken naar de Efteling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SushiLover123, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hallo,

Maandag gaan we naar de Efteling. Ik ben dan 12 weken zwanger. Volgens de meting van afgelopen maandag eigenlijk 11 weken en 3 dagen, maar we houden 12 weken aan, zei mijn vk.

Nu zijn er in de Efteling een aantal attracties waarbij waarschuwingen staan voor zwangere vrouwen. Daar heb ik een paar vraagjes over.

1) Is dat ook al zo vroeg in de zwangerschap, of kan ik er nog in? (Vanaf wanneer kan het niet meer?)
    2) Waarom is dat eigenlijk? Vanwege de druk van de beugel op de buik, vanwege G-krachten, of iets anders? (want als je nog niet echt een buik hebt, dan geeft de Vliegende Hollander geen druk op de buik.)

Ik las namelijk ergens anders op dit forum dat iemands huisarts had gezegd dat het pas na 12/13 weken gevaarlijker wordt en hoe dichter bij de 40 weken, hoe linker....

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

zoalng je nog geen buik hebt is het niet gevaarlijk. De baarmoeder zit bij 12 weken nog helemaal achter je schaambotje verstopt.Door d ebeugel kan je buik ook niet klemraken.
    Het is nog nooit bewezen dat een miskraam op gang kan komen door dit soort attracties. eigenlijk zou dit ook niet moeten kunnen. Maar zo'n park neemt geen risico en geeft voor kinderen/ zwangeren/hart en rugpatiënten een negatief advies, ze willen later geen schadeclaims krijgen namelijk. Het kan dus geen kwaad, maar ga ook op je gevoel af, sommige vrouwen vinden het een onprettig idee en dan moet je het gewoon niet doen natuurlijk.

Mirjam

Deel Deze Pagina