Vitamine preparaat?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by LadyKikker, Nov 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,238
    1,892
    113
    Female
    Hallo,

Mijn zoontje van bijna 2 jaar is altijd een goede eter geweest, maar de laatste tijd begint dit te veranderen. Hij wil zn avondeten niet altijd meer eten. Ik ga er van uit dat dit met de leeftijd te maken heeft en ik wil er eigenlijk geen grote strijd van maken. Maak me daar verder ook niet zo druk om.
    Nu is het zo dat hij z'n fruit ook slecht eet. Fruit is nooit favoriet geweest en ik ben blij dat hij inmiddels wel een appel en druifjes eet. Maar dit gaat ook vaak met moeite, waardoor hij niet aan zijn aanbevolen hoeveelheid fruit komt.
    Ik wil natuurlijk wel dat hij genoeg vitamines binnenkrijgt en vroeg me af of ik dit kan aanvullen met vitamine preparaten.
    Liever geef ik hem niet zomaar iets en wilde graag de mening horen van een deskundige.
    Zou het een goede aanvulling kunnen zijn?

Groetjes, Sabrina

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hoi Sabrina,

Dankjewel voor je bericht. Het klinkt inderdaad alsof je zoontje in een fase zit, waarin hij zijn (gezonde) eten minder goed neemt. Dit heeft ermee te maken dat je zoontje zijn eigen wil aan het ontwikkelen is, en leert wat het betekent om 'nee' te zeggen. Jammer genoeg gaat dat vaak ten koste van het gezonde eten. Goed om te lezen dat je er geen strijd van wilt maken, dat verergert het gedrag vaak juist, in plaats van dat het beter wordt. Het is een fase die gelukkig vanzelf weer voorbij gaat, houd dat in je achterhoofd:)
    Met het oog op het suppleren van de vitamines en mineralen die je zoontje op dit moment wellicht onvoldoende binnen krijgt, wil ik je vragen even contact op te nemen met je huisarts of consultatiebureau. Het kan zeker een goede aanvulling zijn, maar niet alle vitaminepreparaten zijn even geschikt voor een peuter. Zij kunnen samen met je kijken naar het dagmenu van je zoontje, om na te gaan of een supplement wel of niet raadzaam is.

Succes!

Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou

Share This Page