Eeeh tja onduidelijkheid omtrent kolven en borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Johannal, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Mijn verhaal lijkt precies op het verhaal van: Dochter (3 weken) drinkt al 3 dagen elke 1,5/2 uur alleen heb ik een zoon die met 40.6 dagen is geboren.

Maar goed een paar dagen geleden wilde ik dus dezelfde vraag stellen: 'Mijn zoon drinkt heel onrustig en ineens veel vaker.
    En dus heb ik jullie advies opgevolgd door eerst wat af te kolven en pas daarna te voeden (ik vond ook dat ik veel melk had het liep er voor een voeding echt al uit). Dat leek drie voedingen super goed te helpen. Hij dronk veel rustiger en sliep daarna heel goed en heel rustig. We moesten hem dan weer wakker maken voor de volgende voeding. Maar 's nachts wilde ik 'hem laten komen' en heb ik dus niet gekolfd. Het drinken ging rustig maar ook wel ongeïnteresseerd en na een minuut of tien vond hij het al genoeg geweest en raakte hij wat ontevreden en begon te kreunen en toen wilde hij niet meer!?!? Terwijl hij dus zelf wakker werd van de honger. Dus toen heb ik de tweede borst toch maar afgekolfd(alleen kwam er nauwelijks wat uit) in de hoop hem zo wat extra "achtermelk" te geven in de hoop dat hij er nog eventjes op zou kunnen slapen... nou daar heeft hij nog wel redelijk goed aan gedronken maar na 2 uur had hij alweer honger.

Nu de laatste paar keren lijkt er met kolven eigenlijk veel minder uit te komen kan dat ineens zo snel minder worden??? Het lijkt wel als of mijn borst leeg is voordat ik begin! En nu twijfel ik dus of hij wel genoeg te eten krijgt? Ook omdat hij nu dus weer korter slaapt :(

Oh en wat hij ook doet is niet meer aan een stuk drinken maar vaker loslaten en dan een beetje narrig worden en dan gaat hij kreunen als of het hem allemaal maar veel moeite kost en dat hij daar ontevreden van wordt. Soms trekt hij dan ook aan mijn tepel. Waarom doet hij dit?

Dus tja een heleboel onduidelijkheid voor me eigenlijk. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Doordat hij nu dus ook veel minder 'lekker' slaapt als voorheen ben ik eigenlijk best wel onzeker geworden... Ik weet niet waar het aan ligt... Niet goed slapen en dus niet goed eten of andersom? Ik heb dus mijn slaap vraag ook even aan de kraamverpleegkundige gevraagd.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Het kan zijn dat je borstvoeding is gekanteld van te veel naar te weinig. Misschien is het goed om even wat regeldagen in te lassen.
    Voedt je kind wanneer hij maar wil. Zodra hij onrustig wordt aan de borst wissel je van borst, daarna wissel je nog een paar keer (wisselvoeden).
    Wedden dat je over een paar dagen weer veel vollere borsten hebt!

Succes en eh...
    niet te snel twijfelen, het komt best weer goed.

gr
    Linda

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb inderdaad extra gevoed zodra hij wilde en dat was vaak! nu is alles weer rustig en heb ik weer vollere borsten met genoeg melk. In combinatie met inwikkelen is ons mannetje helemaal tot rust gekomen en doet hij het nu al drie sage super!

Share This Page