Hoi meiden, ik wil aankomende week weer gaan beginnen bij de sportschool, maar ik vraag me af of dit geen kwaad kan of dat er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden? Ik heb veel gezocht op google enz. maar kan er niet heel veel over vinden. Wat ik meestal doe in de sportschool is de crosstrainer en gebruik daarna apparaten om mijn benen en armen wat steviger te krijgen. Aangezien ik al een tijdje niet ben geweest zal ik natuurlijk niet op het niveau beginnen waar ik op zat. Maar gewoon lekker rustig aan. Zijn er meer meiden die ook in de sportschool te vinden zijn tijdens hun zwangerschap?
Ik weet wel dat er speciaal zwangerschapsfitnes bestaat. Ik denk dat je op de sportschool anders gewoon om een speciaal rooster moet vragen. Zij weten wel wat wel en niet goed is voor een zwangere vrouw.
crosstrainer is een super apparaat, maar train je daar ook niet je buikspieren mee? Ik geloof dat dat juist afgeraden wordt in de zwangerschap. Maar ik zou wat Que ook al zegt, eventjes overleggen bij de sportschool.
Ik heb tot iets van 28/29 weken nog gewoon mee gedaan met BodyBalance. In principe kan je alles blijven doen, behalve buikspieroefeningen. Als je lichaam aangeeft dat bepaalde dingen te zwaar zijn dan is het vroeg genoeg om er mee te stoppen.
Ik ben net begonnen met de cursus zwangerfit bij de fysiotherapie. De fysiotherapeut weet precies welke apparaten en oefeningen goed voor een zwangere zijn. Misschien iets voor jou...
Ik heb zelf een sportopleiding gedaan en de buikspieroefeningen kan je tot week 12 blijven doen. Daarna mag je ook nog gewoon je schuine buikspieren trainen, niet met ontzettend veel gewichten natuurlijk maar het kan wel. Balans oefeningen zoals steunen op je onderarmen en tenen en je lichaam recht houden als een plank zijn algehele krachtoefeningen en kunnen ook gewoon. Ik las dat iemand schreef, bij de crosstrainer train je ook je buik. Dat klopt, maar dat is maar erg beperkt. Tevens train je overal je buikspieren mee, dus ook met fietsen, wandelen, harlopen, steppen, roeien. Je buikspieren zijn namelijk je houdingsspieren die er voor zorgen dat je recht op blijft staan en die zich dus aanspannen bij beweging. Je moet er alleen op letten dat je hartslag bij cardiotraining niet boven de 140 / 145 bpm komt.
ben wel blij dit te lezen want ik ben ook al een tijdje niet meer in de sportschool geweest omdat ik in het begin van de zwangerschap bloedingen had( en ook een beetje erg lui was) maar na de goede echo wil ik toch weer doorgaan, maar ben nu bang dat ik dan teveel doe(ben mn conditie een beetje kwijt)... en heb weleens gelezen dat als je het niet gewend ben, niet zomaar moet beginnen als je zwanger bent. maar als ik dus gewoon rustig aan doe kan het geen kwaad.. thanxxxx groetjes charlie