baby slaapt 10-11 uur, produktie?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by bunchy, Nov 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    hoi,

mijn baby van ruim10 weken slaapt ineens 10-11 uur door ´s nachts. om 20u krijgt hij laatste voeding en vandaag meldde hij zich pas om 0715...
    mijn borsten zijn dan heel vol maar ik word niet meer wakker vd pijn zoals de eerste keren dat hij zo lang doorsliep..
    maar ik vraag me af.. kan dit kwaad voor de produktie? ik wil lange tijd borstvoeding blijven geven maar zo lang niet leeggedronken is misschien niet zo goed?
    of stellen je borsten zich hier prima op in, nl ´s nachts 11 uur en overdag weer om de 3 uur? Hij drinkt trouwens meestal uit twee borsten per voeding.

ik hoor het graag!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Op den duur regelt zich dit zelf en kun je lange tijd zonder te voeden terwijl dit geen gevolgen hoeft te hebben voor je productie.
    Hou het wel in de gaten of je productie niet stiekem toch terugloopt, eventueel voor de nacht nog eens afkolven is dan een optie.
    Is het cb accoord dat je baby al zo lang doorslaapt? Ik weet eigenlijk niet precies wanneer een baby langer dan 6 uur mag gaan doorslapen.

groet
    linda

Share This Page