Vitaminedruppels binnenhouden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Joiedevivre, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    De titel zegt het al. Ik geef bv en m'n dochter krijgt vit D en K. Doe ik op een lepeltje maar vaak duwt ze het zo weer naar buiten met dr tong (terwijl vit D erg lekker ruikt toch ;)). Heel vervelend, moet het soms 2 of 3x proberen. Wie heeft de gouden tip?

2. Lieve1

Lieve1 Lid

7 okt 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gaf/geef ze gewoon druppelend in de mond. Echter heb ik een dochter die alles weer uitniest. Sinds ze aan de fles zit, doe ik ze daarin.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik deed ze toen hij zo klein was inderdaad ook gewoon druppelend in z'n mond. Pas toen hij wat ouder werd, zo tegen de 4 maanden deed ik het op een lepeltje, toen we ook begonnen met wat oefenhapjes.

4. Kleintje87

24 nov 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje moest er ook niks van hebben. Alles liep langs zijn mondhoeken naar buiten en hij begon te kokhalzen.

Ik doe ze nu in de speen van een flesje, klein beetje moedermelk erbij laten lopen (dus kindje toeschietreflex laten opwekken en dan even loskoppelen) en dan geven. Hij zuigt het daar prima uit. Daarna weer aan de borst en klaar. Ideale oplossing voor ons. Misschien ook het proberen waard?

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ook wij druppelde in de mond. Nu met een lepeltje of door de fruithap. We hebben overigens bewust gekeken naar de vitaminen met zo min mogelijk druppels.

Etos huismerk is maar 4 druppels vitamine D, terwijl er ook vitamines zijn waar je wel 10 druppels van moet geven.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zorgde ervoor dat ik alles klaar had 'liggen'. De druppels alvast op een lepeltje naast me en mijn borst al klaar om te voeden. Dan pakte ik mijn dochter (die meestal meteen op mijn borst af ging), deed de druppels snel in haar mond om haar daarna meteen aan de borst te doen, zodat ze eigenlijk geen/weinig tijd had om ze weer naar buiten te werken. Na een tijdje was ze hier aan gewend en kon ik het wat 'rustiger' aan doen. Als ik niet meteen een tepel in haar mond deed, kwam hier ook alles er weer uit. Het was even oefenen, maar hier is het uiteindelijk gelukt. Succes!

7. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan het ook op je tepel druppelen vlak voor een voeding of op een speentje :)

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Wij deden ook een paar druppels op het speentje. Toen ik overstapte naar kunstvoeding druppelde ik het gewoon in dr mondje. Ik hoef nu maar t flesje met druppeltjes boven haar te houden en ze opent meteen haar mondjes. Maarj onze dochter vindt het waarschijnlijk wel lekker i.t.t. Jouw kindje.

Deel Deze Pagina