Hey, Mijn immuunsysteem is bij deze zwangerschap van in het begin heel zwaak. Wellicht door combinatie ziektes van mijn zoontje en mijn extreme misselijkheid in het begin. Mijn vraag: Wie neemt er naast de zws vitaminen nog extra kuren? Ik dacht o.a. ijzer (vermoeidheid), cranberry (vaak last van blaas/nieren),.. wat nemen jullie nog?
Ik zou eerst eens kijken wat er in je zw vitamines zit voor je dingen als ijzer bij gaat slikken. Teveel is ook niet goed, en vaak zijn dat soort mineralen en vitamines als b en d al hoger gedoseerd in zw vitamines. Gewoon gezond eten is een stuk belangrijker dan allerlei extras slikken. Lekker veel vers fruit, tomaatjes oid tussendoor, goed stuk vlees etc ( dan ga ik er even van uit dat je misselijkheid nu weg is ). Ik slik zelf prenafem van orthica en calcium. Het laatste omdat ik allergisch ben voor melk en dus wat extra moet slikken.
Ik eet wel groenten en fruit en neem omnibionta. Maar ben zo snel ziek dat ik denk er niet te komen met wat ik eet. Ijzer zou ik om de dag nemen tegen de extreme vermoeidheid waar ik mee zit.
Vraag je verloskundige om bloedonderzoek. Veel belangrijke waardes halen ze daar uit. Dan kun je dan bekijken wat je nodig hebt. Zou niet 'zomaar' van alles gaan slikken.
Ik zou niet 'zomaar' extra ijzer pakken. Altijd eerst even overleggen met je verloskundige! Daarnaast gewoon proberen gezond te eten. Ik pak naast de multi voor zwangere alleen calcium tabletten.
Ik neem dagelijks: Cholecalciferol 800 IE (op recept HA) 1 Ferrofumaraat 200mg (op recept HA) Combinatietablet Cranberry + Vit C (vanwege vele blaasontstekingen) Combinatietablet Foliumzuur + Vit B12 1000mcg in zuigtablet Maar dit is allemaal op advies van de huisarts. Ondanks dat ik altijd heel gezond eet neemt mijn lichaam weinig vitamines op uit voeding. Zou echt eerst bloed laten prikken en je laten adviseren door de huisarts adhv die uitslag.