Hoi Meiden, Ik heb een vraagje over bruiverlies in het begin van de zwangerschap. Dit hoor je toch redelijk vaak. Mijn vraag is dan eigenlijk over de baarmoedermond. Als iemand nou bruinverlies/roze bloedverlies.. is de baarmoedermond dan open en zacht? of nog steeds dicht en hard (niet helemaal dicht maar niet merkbaar) Alvast bedankt, beetje vreemde vraag maar goed groetjes
hoi Natasja, ik heb eigenlijk geen antwoord op je vraag omdat wij nooit voelen of kijken naar de baarmoedermond. Eigenlijk kun/hoef je daar ook geen conclusies uit te trekken. Bovendien is het nergens voor nodig om aan je baarmoedermond te voelen. Als je beginnend zwanger bent en je hebt helderrood bloedverlies en krampen en het gaat mis, dan zal de baarmoedermond vanzelf een stukje opengaan en zul je een miskraam krijgen. Maar de baarmoedermond kan in de zwangerschap ook wat weker zijn doordat ie goed doorbloed is. Of ie open of dicht staat, dicht lijkt het meest logisch, maar we zien wel bij vrouwen die vaker zwanger geweest zijn dat ie nooit meer zo superdicht is. Dus nogmaals, hieruit kun je eigenlijk geen conclusies trekken. Mirjam
ok.. mijn vraag komt eigenlijk uit mijn ervaring.. Ik heb eigenlijk deze keer een hele rare temperatuur curve, waardoor ik een beetje het gevoel kreeg dat het wel eens raak kon zijn. Echt heel anders dan ik normaal heb. Nu voelde ik vanmiddag aan mijn baarmoeder mond (wat ik dus beter niet kan doen : ) en voelde dus dat hij week was en een beetje open.. daarna had ik dus wat bruin op mijn vinger... nu heb ik meestal dus 3 tot 5 dagen last van spotting, dus ik ga er van uit dat het game over is voor deze ronde. Maar door de temp ben ik een beetje in de war. Zou jij er naar kunnen kijken, of kun je daar niet veel over zeggen? aangezien jullie geen gynecologen zijn weet ik eigenlijk niet of jullie daar wel iets mee doen. groetjes
hoi Natasja, het is niet zo dat je het beter niet kunt doen hoor, aan je baarmoeder voelen. Maar het is nergens goed voor, daarom vraag ik me wel eens af waarom er vrouwen zijn die dat doen. Wij zijn inderdaad geen gynaecologen, en we hebben in die zin dus weinig te maken met vrouwen die zwanger willen worden. Er zijn trouwens op internet ook wel temperatuurcurves als voorbeeld te vinden. En ik heb er ook zelf wel een aantal in mijn literatuurboeken staan. Als je hem er op zet kijk er even naar. Ik hoop voor je dat je inderdaad zwanger bent! Mirjam
Hoi mirjam. het komt vanuit de billingsmethode. Als je dus niet veel uitwendig slijm hebt kun je voelen.. aan de stand kun je dan ook voelen of je vruchtbaar bent... ik doe het eigenlijk alleen 2 keer in de cyclus.. tijdens de vruchtbare dagen (om te kijken of ik inderdaad vruchtbaar ben) en aan het eind... meestal heb ik pech en is het zacht... ik zal mijn kaartjes van de vorige ronde er opzetten (zo zien de andere kaartjes er ook uit) en die van nu.. Heb inderdaad wel op internet vergeleken , maar pfff ja ieder lijf is zo anders he? Ik vind mijn temperatuur maar vreemd deze keer. en deze ronde dit: Alvast bedankt.. ben er redelijk van overtuigd dat ik niet zwanger ben. aangezien ik bijna altijd 3 tot 5 dagen spotting heb voor mijn menstruatie (al heb ik nog niks met afvegen gezien.. alleen binnen in) groetjes
hoi Natasja, als ik jouw onderste curve bekijk dan zou het kunnen dat je op dag 16 je eisprong hebt gehad, de dag erna zakt de temperatuur netjes zoals het hoort en daarna stijgt ie 0,5 graden, ook netjes zoals het hoort. Dat dipje op dag 19 en 20 kan ik niet verklaren. Naar een menstruatie toe zakt de temperatuur altijd weer, maar dat heeft ie tot nu toe niet gedaan, dat kan een gunstig teken zijn voor zwangerschap. Toch zul je gewoon af moeten wachten, als je eisprong inderdaad op dag 16 was kun je vanaf dag 30 testen. Ik hoop dat je zwanger blijkt te zijn! Mirjam
Ik denk zelf eerlijk gezegt dat ik op zondag mijn eisprong heb gehad. die temp was eigenlijk veel lager, maar heb te laat getempt..(volgens ff dus op dag 15, dat heb ik eigenlijk meestal) Je hebt op de dag van de eisprong een dip, niet de dag erna, de dag erna zou hij al moeten gaan stijgen. In ieder geval dat is de informatie die we van fertility friend (waar we de kaartjes bijhouden) krijgen. Vandaag dacht mijn temp.. laat ik je even nog meer in de war brengen en laat ik even stijgen verwarring allom hihihi nou ja, in mijn hoofd is het al voorbij.. ik kijk gewoon de laatste paar dagen aan. Donderdag zou volgens FF de temp dan moeten dalen... ik temp braaf nog verder. Bedankt dat je wilde kijken!
wilde nog even laten weten dat ik helaas weer ongesteld geworden ben. op naar de 10de ronde.. groetjes