Helaas hadden wij precies 14 dagen na de tp van onze eerste icsi een negatieve test. Ik ben direct daarna gestopt met de utro en paar dagen later was ik ongesteld. Dat is nu 42 dagen geleden... Al ruim 3 jaar is mijn cyclus tussen de 26 en 29 dagen. Ik had me er op voorbereid dat deze ronde wat langer kon zijn maar zo veel langer?! Al twee weken denk ik oh morgen word ik het wel ivm kramp en pijnlijke borsten. Dit heb ik altijd een paar dagen voor ongi maar nooit een paar weken. Wie heeft ervaring? Na hoeveel dagen toch ongi? Echo laten maken? Opwekkers gekregen? Of misschien zelfs wel zwanger? Ik lees het graag!
Hoi Shadee, Ik heb wel vaker gehad dat een menstruatie gewoon een cyclus overslaat. Ik ben wel eens 3 weken overtijd geweest. Heb toen bloed moeten trekken om toch te kijken of zwangerschap ergens in mijn lichaam te meten was. Dit was toen negatief. Ze hebben me toen gezegd, we wachten nog een week en als je dan niet ongi bent, krijg je medicijnen om het op te wekken. Dit is gelukkig niet nodig geweest, want precies 8 weken later (na de laatste ongi), is het doorgekomen. Ik heb mijn laatste icsi, ook een extra cyclus moeten wachten om mijn ongi door te krijgen. Helaas sturen hormomen je cyclus soms door de war. Soms ben je gewoon op tijd, soms een week of meerdere weken later, maar soms ook een cyclus later. Vervelend he, want je weet niet wat je ervan moet denken (toch altijd die stille hoop, zou het toch zomaar kunnen dat.....) Als ik het zo tel, dan neem ik effe 26 dagen voor jouw cyclus, dan zou het zomaar kunnen dat je op 52 dagen ongi zou moeten worden, dus nog 10 dagen. Het zou natuurlijk ook eerder kunnen komen, je weet het gewoon nooit met die vervelende hormonen. Niet dat het een stomme vraag is, maar je hebt al getest of je toch niet zwanger kunt zijn ?.. Meid, als je blijft twijfelen, bel dan gewoon je dokter en vraag om advies. Eventueel kunnen ze dmv echo kijken of er iets is en/of bloed nemen en/of opwekkers geven. Suc6 ! Liefs, Jolanda
Bedankt voor je reactie! Altijd fijn om ervaringsverhalen te lezen al gun je dit natuurlijk niemand ; - ) Lastige hormonen! Stom misschien maar ik heb nog niet getest. Durf gewoon niet... Wel het ziekenhuis gebeld en van hen moet ik ook eerst testen. Als die negatief is dan mag ik komen voor echo en bloed prikken omdat het volgens hun wel vaker voorkomt maar niet normaal is. Straks toch maar testen dan... Ga er vanuit dat die negatief is maar witte test blijft pijnlijk. Ik wens je veel succes bij alles!
Ik zou toch die test gaan doen hoor.........een negatieve test geeft toch een antwoord? Snap echt dat je het niet wil weten maar je moet toch wat? Ik heb zelf geen evaring er mee maar weet wel hoe naar het is om te hopen dat je zwanger bent en niet wil testen omdat je dan bevestigd krijgt dat je niet zwanger bent terwijl je zoooo hoopt een van die vrouwen te zijn die wel een wonder mag verwachten. Maar uitstellen heeft totaal geen nu en je word er zeker niet rustiger van... Sterkte meis ik hoop dat jullie ook snel een postieve test mogen hebben hoor!
@shadee, Ik begrijp je gevoel wel en je angst om niet te willen testen. toen ik bloed had laten trekken, moest ik dagen wachten, voordat die uitslag er was, en je zit dan echt in een grijs gebied, ja misschien, nee, kan niet, toch, wat als...Ik denk dat de zekerheid (ook al als het negatief is) je meer rust geeft als die onzekerheid, net zoals sloppyslayer zegt. Kijk maar, wanneer je het doet, meid, maar totdat je ongi er is, heb je niet echt veel keus om toch die test niet te doen, omdat het zk je pas wilt onderzoeken als je dat hebt uitgesloten. Suc6 ! hopelijk verras je jezelf (en ons). groetjes, Jolanda
Eh het zou kunnen zijn dat ik met een verrassing kom want zag zojuist een dikke vette plus, maarrr daarna zag ik dat de test over datum is. Zou dit bij cb vals positief kunnen geven? Omdat ik nu niet weg kan heb ik er maar een ovulatietest achteraan gedaan. Die zijn bij mij nog nooit positief geweest maar nu knal. Onzekerheid en toch een voorzichtige blijdschap hier...
Hi Shadee, Ook ik was precies 14 dagen na de tp ongesteld op mijn officiele testdatum na de ICSI behandeling. Daarna bleef mijn menstruatie ook uit. De fertiliteitsarts had mij gewaarschuwd dat een cyclus na een behandeling bijna altijd langer is dan normaal. Toen ik een week overtijd was begon ik toch te twijfelen en heb ik een test gedaan en die was helaas negatief. Uiteindelijk ben ik afgelopen zaterdag na 39 dagen toch ongesteld geworden. Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent en dat je positieve zwangerschapstest (ook al is ie over datum!) en je positieve ovulatietest de waarheid spreken! Heel veel succes! Liefs, RooDje
Hoi Shadee, Meid, wat roep je nou ? Ik hoop zo voor je dat het positief is en dat een verval datum in dit geval gewoon niets zegt. Ik heb helaas geen ervaring met positieve testen die vervallen zijn, maar een voorzichtige felicitatie van hieruit. Zorg maar dat je snel zekerheid krijgt en dat je mag gaan genieten van nu af aan. Suc6 ! Jolanda
Ehhhh ik denk dat je zwanger bent meis! Voor ik je feliciteerd toch nog een andere test gaan doen maar een super positieve ovu test kan ook duiden op een zwangerschap en een zwangerschapstest over datum tja wat kan je daar over zeggen.......zou eerder denken dat hij niks meer doet als positief worden. Ik duim voor je dat hij echt positief is hoor!
Mijn cyclus na mijn 1e mislukte ICSI duurte maarliefst ruim 2 maanden Je lichaam kan flink van slag zijn door zon behandeling is mijn ervaring. Suc6
Vanmorgen echo gehad: kloppend hartje en waarschijnlijk rond de 6,5 week!!! Een enorm wonder en we zijn nog steeds in shock!!!!
Hoi, Ik kwam zomaar even voorbij en las je verhaal. Wat een wonder zeg! GEFELICITEERD met je zwangerschap! Een kloppend hartje, wauw wat mooi zeg! Geniet ervan! Ik heb nog wel een vraagje, hoezo was je ICSI mislukt? Omdat je 14 dagen na terugplaatsing negatief testte? En je bent nu zwanger van de teruggeplaatste embryo toch? Sorry voor de vragen, ik zit nu ook in mijn 1e ICSI behandeling, vandaar mijn nieuwschierigheid. Geniet lekker van je zwangerschap! Liefs, Naomi
Dankjulliewel!! Naomi, ik ben niet zwanger van de icsi maar wonder boven wonder spontaan. 14 dagen na de tp heb ik getest en deze was negatief. De utro bolletjes hielden de menstruatie tegen. Toen ik daar mee gestopt ben, brak de menstruatie na een paar dagen ook door. Ontzetten veel succes met je behandeling!!!
Zo zie je maar wat een wonderen er nog kunnen gebeuren. Spontaan zwanger is helemaal geweldig! Succes met je zwangerschap en lekker genieten! Liefs, Naomi