Gijs, bijna 8,5 maand oud, krijgt 's morgens(7-8 uur) 180+6 ( pepti ) drinkt daar (als we geluk hebben) 80 cc van, van de rest maak ik een papje van bambix groei-ontbijt en wat buikjespap van nestlé ( vooral voor de smaak). Dat gaat er meestal wel in.. tussen 10 en 11 fruitpotje.. Dan probeer ik rond de klok van 12-13 uur weer een fles.. beetje er van drinken de rest weer pap 'smiddags om een uur of 15-16 probeer ik wat drinken ( appelsap, roosvicee, rooibosthee) en een Liga stap2. Om 17-18 uur warme pot ( 6 maanden potjes gaan er makkelijk in, de 8 maanden potjes moet vanwege de stukjes wennen) Laatste fles is rond 21 uur die net als de andere meestal in pap er in gaat.. Wat ander drinken betreft gaat dat niet echt geweldig.. paar slokken en dan is t meneer wel goed.. Voor mn gevoel klooien we maar wat aan met zn eten/drinken en vraag ik me wel eens af of hij zo wel krijgt wat ie nodig heeft en of er niet te veel pap in gaat.. Gijs is hartstikke tevreden verder, speelt er lekker op los en heeft t kruipen/tijgeren ontdekt... Ik wil hem best een snee brood gaan geven, maar vind t dan ook wel weer moeilijk om die er bij te doen, of ipv ... te doen.. Kun je me advies geven?
Hallo, Je kindje mag zeker wel 600 ml opvolgmelk per dag drinken. Je kunt naast de middag fles wat brood gaan proberen, je kunt de stukjes brood eerst mengen in een beetje melk en daarnaast de rest van het flesje geven. Groeten eveline
daar zit nu t probleem, bij die opvolgmelk.. Hij wil t niet hebben/vind het niet lekker... Ik denk dat Gijs nog niet 300 cc binnenkrijgt.. Als ik kijk naar wat hij nu gehad heeft, qua flesvoeding ( pap van gemaakt) dan denk ik vandaag nog geen 200 cc.. Nu krijgt Gijs pepti, maar niet vanwege vastgestelde KMA, maar omdat hij het er beter op deed ( minder huilen/krijsen, beter groeien dan op een extra care( kruidvat) of gewone hypoallergene voeding.. De cb vpk heeft al eens gezegd dat pepti niet de meest smakelijke voeding is.. Ik zit er aan te denken ( uiteraard na overleg cb) over te stappen op een andere voeding in de hoop dat Gijs die wel goed wil drinken en zo de goede voedingsstoffen binnen krijgt..