Kindje in een ritme 'duwen'??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door FutureMama81, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Onze dochter is nu bijna 6 weken oud en zal inmiddels ongeveer 5 kilo wegen. Ik geef flesvoeding. Is t zo dat je een kindje een ritme kan aanleren? Dus echt om de 4 uur een fles geven en niet eerder ook al huilt ze na bv 3 uur?? En dus ook wakker maken als ze langer dan 4 uur slaapt? Ik vind t erg lastig want meestal komt ze nog om de 3 uur en ook 's nachts wil ze nog voeding. Er zit dus totaal nog geen ritme in en het lijkt ook niet vooruit te gaan. Ik vind om de 3 uur erg veel en zou haar graag een ritme aanleren. Ik ben nml bang dat die er anders nooit komt. De ene x krijgt ze haar laatste voeding bv om 10 uur 's avonds en de andere x om bv half 1 's nachts. Is t niet beter om gewoon vaste tijden aan te houden?? Ze krijgt nu nml ook wat teveel binnen doordat ze soms 7 voedingen krijgt ipv 5. Ik hoop dat je een goede tip voor me hebt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is vaak erg lastig om een goed ritme te vinden bij een kindje van 6 weken. Je kindje mag 7 keer een voeding van 135 ml drinken. Wanneer je een ritme wil proberen te vinden kun je een voeding van 165 ml aanbieden, daarvan mag je kindje maximaal 6 voedingen per 24 uur drinken. En als dat goed gaat kun je naar 5 voedingen van 200 ml

Groeten Eveline

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ok bedankt voor je tips. Ze krijgt meestal 6 voedingen maar zo nu en dan ook 5. Maar moet je een kindje nou wakker maken voor de laatste voeding voor de nacht of niet? Ik lees nml nogal wat tegenstrijdige berichten. En Noa heeft gisteren om half 6 haar laatste voeding gehad en heeft toen van 19.30 tot 3.30 heel diep geslapen. Dit lijkt me niet de bedoeling?? Ik durfde haar alleen niet zo goed wakker te maken omdat ze overdag zo slecht slaapt.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je hoeft je kindje niet wakker te maken hoor. Het belangrijkste is dat je kindje niet langer dan 10 uur geen voeding krijgt.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina